הרב בני לאו: נישואין אזרחיים - הכרח שהתעלמות ממנו אינה מתקבלת על הדעת

על הבעיה כולם מסכימים. המחלוקת היא בפתרון. הרב בני לאו בתגובה לרב צפניה דרורי: "פתיחת נתיבי הנישואין היא דווקא בגלל הדאגה הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/16 08:57 יח באב התשעו

הרב בני לאו: נישואין אזרחיים - הכרח שהתעלמות ממנו אינה מתקבלת על הדעת
אביגיל פיפרנו, צילום: אביגיל פיפרנו

בתגובה לביקורת של הרב צפניה דרורי, רבה של קריית שמונה ומזקני רבני הציונות הדתית, בסוף השבוע האחרון במוסף שבת של מקור ראשון על סקר נאמני תורה ועבודה שהצביע על כך שרבע מכלל הדתיים ומחצית מהמסורתיים תומכים בנישואין אזרחיים, אומר הרב בני לאו, רב קהילת רמב"ן בירושלים: "יש תחושה הולכת ומצטברת שחלקים גדולים בחברה, יהודים ללא ספקות וללא ערעורים, בוחרים בנתיבי מילוט מהרבנות רק בגלל ששוללים מהם את אפשרות הבחירה. פתיחת המסלול החלופי ישחרר את סיר הלחץ הזה ויחזיר הרבה צעירים יהודים לנישואים בדרכי אבותם".

כזכור, הרב דרורי טען בדבריו כי הסקר של נאמני תורה ועבודה ומסקנותיו יובילו למצב בו עם ישראל יהפוך ל"עם של ממזרים". "לי למשל הייתה בעיה עם שני ממזרים, והתירו אותם. מי יכול לעשות דבר כזה? בתי דין אזרחיים? יש מסירות נפש עצומה של הדיינים כדי שלא יהיו ממזרים. לפעמים עוקרים קידושין מלכתחילה. יש לנו אחריות ואנחנו צריכים לשמור על עם ישראל ולא לתת אפשרות להפוך אותו לעם של ממזרים” טען הרב דרורי בראיון והוסיף כי "יש לנו אחריות על עם ישראל, וכל הקלת ראש מסוכנת”.

על כך משיב הרב לאו כי "בתוך המחנה הדתי איני מכיר מישהו שחולק על הרב דרורי בשאלת הרצון לשמור על העם היהודי ועל דמותה של המדינה כמדינה יהודית. השאלה של פתיחת נתיבי נישואים שלא דרך הרבנות עולה דווקא בגלל הדאגה הזו".

עוד אומר הרב לאו כי מתן האפשרות למסלול חלופי לרבנות לא נוגע רק למי שהינם יהודים. "כל זה בלי לדבר על אותם רבבות שאינם יכולים להינשא ברבנות כלל ושעבורם נישואים אזרחיים הם הכרח שהתעלמות ממנו אינה מתקבלת על דעתו של אף אדם החפץ בטיפוח מדינה עצמאית הדואגת לכל אזרחיה".