החוק נגד "שוברים שתיקה" עבר פה אחד

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק שתמנע את כניסתם של גורמים הפוגעים בצה"ל למערכת החינוך בישראל. ההצעה תמשיך בהליך חקיקה מזורז אותו מובילים שר החינוך נפתלי בנט וחברי הכנסת לפיד ומועלם

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/01/17 15:06 י בטבת התשעז

החוק נגד "שוברים שתיקה" עבר פה אחד
Northfoto / Shutterstock.com, צילום: Northfoto / Shutterstock.com

הצעת החוק שמטרתה למנוע את כניסתם של גורמים הפוגעים בצה"ל בארץ ובחו"ל למערכת החינוך עברה פה אחד בוועדת השרים לענייני חקיקה.

הצעת החוק מקודמת בהליך מזורז על ידי שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ח"כ יאיר לפיד ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם. החוק ימנע, בין היתר, את כניסתם של נציגי ארגון "שוברים שתיקה" למערכת החינוך בישראל.

מטרת ההצעה היא "להקנות לשר החינוך את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך המוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות הוא כזה החותר תחת מטרות החינוך, או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל שהם קונצנזוס בחברה הישראלית" כך נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק המקודמת בהליך מזורז.

"אני מברכת על אישור החוק" אמרה ח"כ שולי מועלם שמקדמת את החוק יחד עם השר בנט וח"כ לפיד. "חינוך נועד לבנות ולחזק את המדינה והחברה, אולם פעילותם של ארגונים דוגמת שוברים שתיקה עושה בדיוק ההפך. הגיע הזמן שהמציאות בה גורמים הפועלים נגד המדינה נכנסים לכיתות תסתיים".

על הצעת החוק חתומים חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה ביניהם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, ח"כ יואב קיש וח"כ אמיר אוחנה מהליכוד, ח"כ יעקב מרגי ממפגלת ש"ס, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי וח"כ עודד פורר מישראל ביתנו. כמו כן חתומים על ההצעה חברי הכנסת של 'יש עתיד'.