הוחזרה תעודת הכשרות לבית החולים אסף הרופא

לאחר כחודשיים ללא תעודת כשרות הוחזרה התעודה לבית החולים אסף הרופא. היקף ההכשרה במטבחי בית החולים יוגדל והכשרות תינתן בידי הרב אברהם יעקבזון, רב היישוב באר יעקב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/06/14 09:29 טו בסיון התשעד

הוחזרה תעודת הכשרות לבית החולים אסף הרופא
jasonlam-cc-by, צילום: jasonlam-cc-by

הוחזרה הכשרות לבית החולים אסף הרופא, כך מודיעה הרבנות הראשית לישראל. בימים האחרונים פעל במקום הרב אברהם יעקבזון, רב היישוב באר יעקב שיחד עם עובדי מחלקת הכשרות באר יעקב ביצעו את התיקונים הנדרשים במטבחים שבבית החולים: החלפת נפות, שעוני שבת, נעילת ארונות ובהם מצרכים הדורשים השגחה מיוחדת.

כזכור, לפני כשבוע הודיעה הרבנות הראשית בהודעה מיוחדת כי בית החולים אסף הרופא בצריפין פועל ללא הכשר בתוקף. הרבנות הראשית הודיעה כי מזה כחודשיים לא מועסק באסף הרופא רב בית החולים ועל כן לא ניתן היה להסתמך על כשרות האוכל במקום.

בית החולים אשר נותן מענה לכמיליון תושבי המרכז, באזור ראשון לציון, לוד, נס ציונה, רמלה, לוד, באר יעקב, בית דגן המועצות האזוריות: גזר, עמק לוד ומודיעין-מכבים-רעות, הינו המרכז הרביעי בגודלו בישראל מבין בתי החולים הממשלתיים כך שמדובר היה בפגיעה אנושה מבחינה כשרותית.

משמעות הודעת הרבנות הראשית הייתה כי בפועל לא היה פיקוח על אלפי מנות האוכל אשר יוצאות ממטבחי המוסד ועל כן לא הייתה אפשרות לדעת האם האוכל הינו כשר. נרשמה למעשה פגיעה באלפים המגיעים מדי חודש לבית החולים מכיוון שלא היו יכולים לאכול במקום בשל החשש כי האוכל אינו כשר.

בימים האחרונים כאמור, הושג סיכום בין בית החולים לבין הרבנות באר יעקב, בליוויו של ראש תחום כשרות בתי חולים ברבנות הראשית, יעקב אבורמד. בסיכום נקבע כי היקף ההשגחה במטבחי בית החולים יוגדל. עוד נקבע כי גם לאחר מינוי רב לבית החולים תיתן הרבנות באר יעקב כשרות במקום, וכי למזנונים במקום שאינם של בית החולים ימונה משגיח נפרד.

הרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות הארצי: "הפרשה של באר יעקב ממחישה את החשיבות של מתן כשרות בבתי חולים על ידי רבנויות מקומיות. זה לא רק החוק ולא רק דרישה של מבקר המדינה. הממצאים שנתגלו במקום עם כניסתה של רבנות באר יעקב מדגישים את החשיבות שבפיקוח רבנות עצמאית על בתי החולים. בעזרת ה', מחוזקים מהפרשה הזו, נפעל מעתה בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ונסדיר כשרות חוקית בית חולים אחר בית חולים".

תעודות כשרות של הרבנות באר יעקב תוצבנה בבית החולים בע"ה ביום ראשון, אולם הרבנות הראשית מודיעה כי לאור השינויים שנערכו במקום וההסדרים שהושגו ניתן לסמוך על הכשרות במקום החל מעכשיו.