הדיל של ליברמן: נמל תעופה בעזה תמורת החזרת גופות החיילים

שר הביטחון פנה לתושבי עזה והצהיר שאם גופותיהם של חללי צה"ל ושלושת האזרחים יושבו לישראל, הוא יפעל להקמת נמל תעופה בעיר ויצירת 40 אלף מקומות עבודה. "ישראל אינה מקור סבלכם אלא הנהגת חמאס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/02/17 17:22 כ בשבט התשעז

הדיל של ליברמן: נמל תעופה בעזה תמורת החזרת גופות החיילים
Miriam Alsterl/Flash90, צילום: Miriam Alsterl/Flash90

ליברמן הגרסה הערבית. שר הביטחון פנה היום (חמישי) לתושבי עזה בהצעה מעניינת: החזרת גופות חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, ושלושת האזרחים המוחזקים בעיר אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה אבראהים אבו ענימה, פירוז הרצועה וויתור על הסעיף הקורא להשמדת ישראל, ובתמורה יינתנו לעזתים הטבות מפליגות כדוגמת הקמת שדה תעופה, אזורי תעשייה ויצירת עשרות אלפי מקומות עבודה.

מטרת פנייתו של ליברמן, שנעשתה בשפה הערבית באתר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, נעשתה על מנת להפעיל לחץ על חמאס מצד התושבים בעזה. במשרד הביטחון מקווים שלחץ כזה יעזור בקידום החזרת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין הי"ד והשבת שלושת האזרחים שמוחזקים בידי ארגון הטרור, אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה אבראהים אבו ענימה.

"אין כל סיבה", פתח שר הביטחון ואמר, ש"אזרחי עזה יחיו במאה ה-21 בתנאים פחותים יותר מאשר ביהודה ושומרון או בעולם הערבי". לדבריו, "על העזתים להבין שישראל, אשר נסוגה מרצועת עזה עד המילימטר האחרון, אינה מקור סבלם אלא הנהגת חמאס, אשר אינה מתחשבת בהם. ברגע שחמאס יוותר על המנהרות ועל הרקטות, אנחנו נהיה הראשונים שנשקיע".

ליברמן גם אמר שלמרות ההסלמה בגבול הרצועה, לישראל אין כל כוונה להיגרר אליה ולפעול באופן צבאי בעזה. עם זאת הא איים ואמר ש-"כל פרובוקציה תיתקל בתגובה עוצמתית". בנוגע להשלכות חוק ההסדרה על הפלסטינים אמר ליברמן כי "ההתנחלויות מעולם לא היו מחסום להסדרים מדיניים או להסכמי שלום".

שר הביטחון, שמתגורר ביישוב נוקדים, התייחס גם לקשר שלו עם שכניו הפלסטינים מכפר תקוע הסמוך: "אני רואה לא מעט פלסטינים שעשרות שנים חיים לידנו. הם בני בית ביישוב ויש לנו יחסים לא רעים עם פלסטינים כאן באזור". לסיום אמר, "אנחנו אנשים פתוחים, חייבים למצוא את הנוסחה הנכונה שתאפשר לשני העמים לא רק להתקיים אלא גם לשגשג. כשאתה סוגר הסכם עם מישהו, זה לא יעבוד כאשר רק צד אחד מרוויח. שני הצדדים צריכים להרוויח ולהרגיש שעשו הסכם טוב".

, את שלושת האזרחים שמוחזקים בידיו -