ברקת מגלה: תחנה של הרכבל בבריכת השילוח בסילוואן

בסיור עם פעילי ליכוד הסביר ראש העיר ניר ברקת כי הוא רוצה לשחזר את חוית העלייה להר הבית כי "מי שעושה את זה יודע בדיוק מי בעל הבית של העיר הזו. כשמגיעים לחוויה הזו גם אנשי שמאל מתבלבלים לגמרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/16 16:03 כא באב התשעו

ברקת מגלה: תחנה של הרכבל בבריכת השילוח בסילוואן
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרכבל לעיר העתיקה בירושלים שהעירייה מתכוונת להקים יעגון גם בשכונת סילוואן, כך עולה מדברים שאמר ראש העיר ניר ברקת. בשיחה עם פעילי ליכוד, שבה שרטט את תוואי הרכבל, הסביר ברקת כי מטרת המיזם היא לגרום למשתמשים בו "להבין מי באמת בעל הבית של העיר הזו". כך פורסם ב'הארץ'.

בעבר פרסמה העירייה כי בכוונתה להקים ארבע תחנות עגינה לרכבל: באזור תחנת הרכבת הראשונה, ליד תיאטרון החאן; במתחם קדם שבמעלה סילוואן, ליד מלון שבע הקשתות שבהר הזיתים; וליד כנסיות גת שמנים, לא הרחק משער האריות.

אלא שבסרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק של ברקת בשבוע שעבר ובו הוא נראה מרצה בפני פעילי ליכוד שסיירו בהדרכתו בירושלים, הזכיר ראש העיר תחנה נוספת המתוכננת לקום - בבריכת השילוח שבמורדות סילוואן, כ-500 מטר ממתחם קדם לתוך השכונה. לפי דברי ברקת, שתיים מחמש התחנות יוקמו באתר עיר דוד. לפי התכנון, התחנה במתחם קדם היא החשובה ביותר במיזם ואליה יתחברו רכבלים שייצאו משלושה כיוונים שונים - הר הזיתים, גת שמנים ובריכת השילוח.

ברקת מסביר לשומעים כי אינטרסים כלכליים ואידיאולוגיים חברו יחד במיזם הרכבל. לאחר שתיאר את ההתוכנית לשיקום הבריכה בעתיד, אמר ברקת: "אני רוצה לאפשר ליהודים וללא יהודים לשחזר את החוויה הזו. מי שירצה לטבול (בבריכת השילוח) ולעלות למעלה לכיוון חוויית הר הבית, מי שעושה את זה יודע בדיוק מי בעל הבית של העיר הזו".

ברקת הסביר לפעילים כי "כשמגיעים לחוויה הזו (הסיור באתרים היהודיים ההיסטוריים), גם אנשי שמאל מתבלבלים לגמרי, כי הם מבינים שזה אמיתי והחיבורים שלנו לירושלים קשורים בקשר בלתי נפרם לעולם. לחוויה הזו צריך לייצר גם אמצעי תחבורה".

עוד אמר ברקת: "זה יאפשר להגיע לירושלים העתיקה והקדושה בלי רכב, בלי אוטובוסים. מה שאתם רואים היום זה לא איך שירושלים תיראה מחר. (אני רוצה) להביא עשרה מיליון תיירים שכולם יגיעו למקומות האלו, בלי התשתית של רכבות, רכבלים, רכבת מהירה, מלונאות וכו' לא נוכל לחוות את החוויה המיוחדת הזו. בשביל להביא את העולם הרחב, בשביל להבין מי באמת בעל הבית של העיר הזו, כל התשתית הזו מיועדת לזה".

עלות המיזם, כפי שהציגה אותה העירייה לפני כשנתיים, היא 125 מיליוני שקלים.