אלקין: המשימה לא תושלם עד שנחזור ליישובי צפון השומרון

בטקס הנחת אבן פינה למרכז מבקרים לזכר ישובי צפון השומרון אמר שר הקליטה, "אנחנו ממשיכים לשלם על ההתנתקות".

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/07/15 09:14 כא בתמוז התשעה

אלקין: המשימה לא תושלם עד שנחזור ליישובי צפון השומרון
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

שר הקליטה זאב אלקין נאם אמש (ג') בטקס הנחת אבן פינה למרכז מבקרים לזכר ישובי צפון השומרון בשבי שומרון, וקרא לבטל את חוק ההתנתקות.

"חשיבות הקמת מרכז המבקרים במקום הזה היא גם מבחינת "סור מרע" כדי שהציבור הישראלי יזכור את המחיר הנורא ששילמנו ואנו ממשיכים לשלם על ההתנתקות אבל בעיקר חשיבותו של המרכז היא לדרבן אותנו ל"עשה טוב" כדי שנפעל למען חזרתנו לישובים צפון השומרון", אמר אלקין.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=4BZJ8jt27Z8[/embed]

"אני גאה שנפל בחלקי הכבוד בקדנציה הקודמת ליזום את החוק לביטול חוק ההתנתקות ואני מקווה שחברי הכנסת בקדנציה הזו ימשיכו את חקיקת החוק וידאו שהוא ייושם".

"מהיום הראשון שלי בארץ מלווה אותי סיפור גוש עציון וכמו ששם במשך 20 שנה אנשי הגוש צפו באלון הבודד והאמינו שיבוא יום והם יחזרו לגוש כך גם כאן מרכז המבקרים יזכיר לנו שהמשימה לא הושלמה עד שלא נחזור אל ישובנו בצפון השומרון ובארץ ישראל כולה".

את המרכז יקימו במשותף: מועצה אזורית שומרון, מרכז קטיף ומרכז סיור ולימוד שומרון בשיתוף "אשכולות". יוסי דגן ראש מועצת שומרון בפועל ומגורש משא - נור בעצמו, שפעל ללא לאות בכדי לקדם את הקמת המרכז, אמר: "אנחנו נשבענו לחזור. באנולגור בשבי שומרוןכדי לראות את חומש כל בוקר ולא לשכוח. כל עוד אנחנו נושמים נאבק לחזור הביתה". דגן גם הציג את הצעת החוק שהוא מקדם לביטול חוק ההתנתקות.

מנכ"ל מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון, מוכי בטר אמר: "לקראת ציון עשר שנים לעקירה מגוש קטיף וצפון השומרון אנו רואים חשיבות גדולה בשמירת הקשר ההיסטורי והתרבותי עם צפון השומרון. מקום זה רווי בהתיישבות יהודית עוד מימי האבות ומהווה עבורנו פיסת היסטוריה גדולה שתחילתה בתנ"ך, המשכה בהתנתקות ועד לימנו אנו".