אחרי שבעה חודשים: הפרקליטות הודיעה-'נאום הסוטים' אינו הסתה

אחרי שבעה חודשים ובצמידות לנאום אחר שעורר סערה, הודיעה פרקליטות המדינה כי דחתה את פניית 'ישראל חופשית' לחקור את הרב יגאל לוינשטיין בחשד להסתה: "לא קרא אף לא במשתמע לפעול באלימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/17 19:01 י באדר התשעז

לאחר שבחודש יולי האחרון כינה הרבה לוינשטיין את הקהילה הלהט"בית "סוטים"וכן "אנשים שאיבדו את הנורמליות של החיים" ועוד, פנתה תנועת "ישראל חופשית" ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב.

לאחר שבעה חודשים של המתנה, הבוקר התקבלה תשובתה של פרקליטות המדינה, ולפיה אין עילה לפתוח בחקירה היות והרב "לא קרא לפעול באלימות כלפי חברי קהילת הלהט"ב".

בתשובת הפרקליטות, כתבה ראשת תחום פלילי בפרקליטות המדינה, עו"ד רחל מטר כי: "אין בדבריו של הרב לוינשטיין כדי להקים חשד סביר לביצועה של הסתה לאלימות". עוד כתבה עו"ד מטר: "עיון בדבריו של הרב לוינשטיין מעלה כי הוא לא קרא, אף לא במשתמע לפעול באלימות כלפי חברי קהילת הלהט"ב או כלפי כל אדם אחר. על כן לא מתקיים היסוד התוכני הקבוע בעבירת ההסתה לאלימות".

מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", מיקי גיצין אמר בתגובה: "לצערנו, אחרי למעלה מחצי שנה הפרקליטות סוף סוף נאותה להשיב לפנייתנו ולא מצאה לנכון אף לבדוק אפשרות לכך שדבריו המסוכנים של הרב יכולים להוביל לאלימות בקרב אותם ציבורים שמחנך, לכאורה תחת הכסות של חופש הביטוי".