אולי הפעם? חוק הלאום אושר בוועדת שרים לחקיקה

אחרי מספר ניסיונות להעביר את החוק בכנסות הקודמות, ועדת השרים לחקיקה אישרה היום את הצעת חוק הלאום והטילה על שרת המשפטים את האחריות להגישה בחודשיים הקרובים. השר לוין: "ההצעה תקודם כהצעה ממשלתית עוד במושב הכנסת הנוכחי"

חדשות כיפה 07/05/17 15:37 יא באייר התשעז

אולי הפעם? חוק הלאום אושר בוועדת שרים לחקיקה
ועדת שרים לחקיקה, נתניהו, לוין, צילום: פלאש 90. עמוס בן גרשום

חוק הלאום אושר היום (ראשון) בועדת השרים לחקיקה ויובא בתוך 60 יום כהצעת חוק מגובשת. הצעת החוק העתידית תבקש להסדיר את מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת העברית כשפתה הרשמית של המדינה.

החוק אושר ביוזמתו של ממלא מקום יו"ר הועדה שר התיירות יריב לוין. עוד נושאים שצפויים להיות מוסדרים בהצעת חוק,  שעברה לאחריותה של שרת המשפטים איילת שקד, זו ההכרה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל וקביעת השפה הערבית ב-'"מעמד מיוחד". יש לציין כי הצעת החוק עלתה כבר בעבר לסדר היום, גם בכנסות הקודמות, אך נתקלה בהתנגדויות רבות ועוכבה עד היום.

השר לוין אמר בעקבות אישור הצעת החוק והעברתה למסלול חקיקתי מתקדם, כי הוא החליט "לשים סוף לגרירת הרגליים ולאשר בוועדת השרים לחקיקה את חוק הלאום". לדבריו, "כבר זמן רב מדי שאנו מנסים לדון ולקבל החלטה לגבי החוק, אשר לא ברור איך לא עוגן בחקיקה עד כה, ואשר מטרתו הפשוטה להגן על מעמדה של ישראל כמדינתו של העם היהודי". השר לוין הבטיח כי "ההצעה תקודם ותוכן כהצעה ממשלתית עוד במושב הכנסת הנוכחי".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי אמר בתגובה למהלך כי "חוק הלאום שאני חתום עליו הוא חוק הכרחי וחשוב. מקווה שנצליח בע"ה להשלים עוד בקדנציה הזו. בלי לתת ליועצים משפטיים לסרס בדרך". חברת מפלגתו ח"כ שולי מועלם-רפאלי צייצה בטוויטר כי "אישור חוק הלאום שיזמתי עבר ו.שרים לחקיקה. צעד חשוב בדרך למימוש ההגדרה העצמית והלאומית של העם היהודי במדינת ישראל".