נקבע מועד לכינוס מרכז הבית היהודי. וועדה מסדרת תבחר את היו"ר

וועדה מסדרת לבחירת היו"ר, המרכז יבחר את הרשימה לכנסת, ושלושה מקומות ישוריינו לנשים. בעוד שבועיים יתכנס מרכז הבית היהודי, ויידרש לקבל החלטות קשות לגבי המשך דרכה של המפלגה ואופן בחירת הרשימה והיו"ר. כל הפרטים

חדשות כיפה יהונתן קליין 02/01/19 23:56 כה בטבת התשעט

נקבע מועד לכינוס מרכז הבית היהודי. וועדה מסדרת תבחר את היו"ר
מי יבחר את היו"ר? חברי הבית היהודי, צילום: יחצ

פרסום ראשון. מרכז הבית היהודי יתכנס ביום רביעי ה-16 לינואר, י' שבט, בעוד שבועיים בדיוק, ויקבל החלטות באשר לדרכי בחירת יו"ר המפלגה והרשימה לכנסת. כך הוחלט בוועדה הזמנית, שמונתה במוצאי שבת לאחר פרישת בנט ושקד, ומקבלת כרגע את ההחלטות במפלגה. יעקב סולר, ראש סניף הבית היהודי בבני ברק ויו"ר הוועדה המוניציפלית של הבית היהודי, מונה ליו"ר הזמני של המפלגה, בהסכמת חברי הכנסת, והוא יעמוד בראש הבית היהודי עד שייבחר יו"ר חדש.

כזכור, ביום שני פרסמנו ב'כיפה', כי מסתמן שיו"ר המפלגה ייבחר על ידי וועדה מסדרת, ורשימת המפלגה לכנסת תיבחר על ידי המרכז. על פי ההחלטות שקיבלה הוועדה הזמנית, בכינוס מרכז המפלגה ייקבעו דרכי הבחירה של היו"ר והרשימה, כאשר המרכז יתבקש לאשר את ההחלטה, לפיה היו"ר ייבחר על ידי וועדה מסדרת שתיבחר בהמשך, וחברי המרכז יבחרו את מועמדי המפלגה לכנסת. הבחירות צפויות להתקיים בסוף חודש ינואר. כזכור, המועד האחרון להגשת הרשימות הוא ה-21 לפברואר.

ראש בראש? בן דהן ויוגב

החלטות הוועדה מקובלות עליהם. בן דהן ויוגבצילום: דוברות ח"כ מוטי יוגב

עוד הוחלט בוועדה, כי המקומות השלישי והשביעי ברשימה ישוריינו עבור נשים, וככל הנראה מקום נוסף בעשירייה הראשונה. מחר (ה') בבוקר צפויים חברי מרכז הבית היהודי לקבל מכתב, ובו כל הפרטים, לקראת כינוס המרכז בעוד שבועיים. בנוסף, יש קולות במרכז הקוראים לתת את המקום הראשון לבצלאל סמוטריץ', אם ייבחר לראשות האיחוד הלאומי.

כאמור, כל החלטות הוועדה מקובלות על מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, ועל חברי הכנסת המכהנים, ששניים מהם, אלי בן דהן ומוטי יוגב, הודיעו כי יתמודדו על ראשות המפלגה.