הרב נבנצאל למנדלבליט: "לא יתכן שהמדינה לא תאפשר לרבנות להציג את דעתה באופן עצמאי"

רב הרובע היהודי לשעבר, שיגר ליועץ המשפטי לממשלה מכתב בו הוא מפציר בו, כי לאור המחלקת בין עמדת הרבנות לעמדת הממשלה בנושא הכותל, עליו לתת לרבנות הראשית לייצג את דעתה מול בג"ץ. ליב"ה: "התערבות הרב נבנצאל מוכיחה את אוזלת היד של הפרקליטות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/06/17 10:04 כה בסיון התשעז

הרב נבנצאל למנדלבליט: "לא יתכן שהמדינה לא תאפשר לרבנות להציג את דעתה באופן עצמאי"
הרב נבנצל, צילום: צילום מסך ערוץ מאיר

הרב אביגדור נבנצאל, שכיהן כרב הרובע היהודי במשך 35 שנה, פנה אמש (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה וביקש כי יאפשר לרבנות הראשית לייצג את עצמה בדיון בבג"ץ בנושא מתווה הכותל.

היום צפוי להתקיים דיון בכנסת בנושא המתווה ובין היתר תיבחן בקשת הרבנות הראשית לייצוג עצמאי, כפי שנחשף במכתב ששלח עוזרו הבכיר של הרב לאו ליועץ המשפטי של הרבנות.

מי שהצטרף למאמץ בנושא הוא הרב נבנצאל שבמכתב ששלח ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, הוא כתב בין היתר כי "לא יתכן שהמדינה לא תאפשר לרבנות להציג את דעתה באופן עצמאי, לאור העובדה שהרבנות חולקת מכל ולכל על עמדת הממשלה בעניין זה".

לדבריו, "המדינה בעצמה מתבקשת לטעון כי אין לבית המשפט העליון סמכות לדון בפולחן במקומות הקדושים".

מרכז ליב"ה התייחסו לפנייתו של הרב נבנצאל למנדלבליט ואמרו כי "התערבותו של הרב נבנצאל מוכיחה עוד יותר את אוזלת היד של הפרקליטות אשר אינה הולכת לפי דעתם של הרבנים הראשיים שהם למעשה האוטוריטה ההלכתית לענייני הכותל. הגיע הזמן שיפנימו כי החלטת הרבנים הראשיים היא הקובעת בעניינים אלו".

באשר לבקשת הרבנות הראשית הם אמרו כי "המצב בו הרבנות הראשית צריכה להתחנן בפני היועמש כדי להביע את דעתה בצורה ראויה היא מקוממת והזויה". לטענתם, "כפי שלא ייתכן לבצע שינויים בבטחון המדינה ללא תמיכת  הרמטכ"ל וכפי שלא עושים רגולציה בבנקים ללא בנק ישראל, כך לא ייתכן לבצע שינויים בקדשי ישראל ללא מתן אפשרות לממונה על כך מטעם המדינה, הרבנים הראשיים, להביע את דעתם".

לדבריהם הדבר חשוב, "במיוחד לאור הגמגום של הח"כים החרדים ותשובת המדינה. סרוב היועמ"ש שקידם את מתווה חלוקת הכותל להבעת עמדה זו מעוררת תמיהות גדולות".