בת שירות? החל מהחודש שעבר תקבלי 5 שקלים פחות בדמי הכיס

לפי החלטת משרד האוצר מתנדבי השירות הלאומי ייאלצו לספוג ירידה של מספר שקלים בדמי הכיס החודשיים שלהם. רשות השירות הלאומי-אזרחי: "אנו פועלים יחד עם השר הממונה אורי אריאל, מול משרד האוצר, על מנת להביא פתרון לסוגיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/17 23:31 יג בסיון התשעז

בת שירות? החל מהחודש שעבר תקבלי 5 שקלים פחות בדמי הכיס
בנות שירות לאומי. למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. אביר סולטן

בעקבות החלטת משרד האוצר, החל מחודש מאי שחלף, מפחיתים עמותות השירות הלאומי 5 שקלים מדמי הכיס החודשיים של המתנדבות והמתנדבים. כך הודיעה אמש לבנות המתנדבות, (רביעי) אחד הגופים המפעילים מתנדבים בשירות לאומי.

"מתנדבים יקרים", נכתב בהודעה, "עפ"י החלטת משרד האוצר נאלצו כל עמותות השירות הלאומי להפחית את דמי הכיס מינואר 2017 , ניסנו למנוע את ההפחתה אולם לצערנו לא הצלחנו בכך. לפיכך אנו נדרשים להפחית דמי הכיס על פי התעריף החדש. עם זאת החלטנו באגודה להימנע מקיזוז של החודשים שחלפו ונתחיל לצערנו את הקיזוז בהיקף של 5 ₪ מחודש מאי ואילך".

יש לציין כי במהלך שנת השירות זכאים המתנדבים והמתנדבות לקבלת דמי כיס בכל חודש, כשסכום הכסף משתנה בהתאם למאפייני השירות. בנוסף לכך חשוב להדגיש כי הסכום מתעדכן אחת לשנה בהתאם למדד המחירים לצרכן.

ברשות השירות הלאומי-אזרחי אומרים בתגובה להורדה כי הם פעלו ופועלים "כל העת לשיפור ושדרוג תנאי המתנדבים וב"ה יש תוצאות מרחיקות לכת לאורך השנים האחרונות, לרבות תוצאות המשפרות מאוד את תנאיהם הכלכליים של המתנדבים, כגון: נסיעות חינם וללא הגבלה בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ, טיפולי שיניים בחינם, הוצאת משקפיים במחיר סמלי, כניסה חינם לאתרי שמורות הטבע, קבלת שירותי רפואה דחופה במרפאות 'טרם' ללא תשלום ועוד ועוד".

לעניין הפחתת מספר שקלים בדמי הכיס הם אומרים כי הם "כמובן מתנגדים להורדה זו, אך על פי תקנות השירות הלאומי, דמי הכיס מתעדכנים אחת לשנה בהתאם לשינויים במדד המחירים לצרכן. בהתאם לכך, פעמים רבות גם עלו דמי הכיס למתנדבים, כאשר הייתה עלייה במדד".

"מכיוון שמדובר בעניין תקציבי", הם מוסיפים, "אנו פועלים יחד עם השר הממונה אורי אריאל, מול משרד האוצר, על מנת להביא פתרון לסוגיה. אנו מקווים גם כי מענה מקיף בעניין יינתן בע''ה במסגרת התקנת התקנות לחוק השירות האזרחי החדש שאושר לאחרונה בכנסת".