מרגש: 4 בנות משכבת י', אולפנית טבריה במיזם בת מצווה ייחודי

יוזמה חברתית של 4 בנות מכיתה י' קרמה עור וגידים למסיבת בת מצווה מושקעת וייחודית לשתי בנות משבט המנשה שעלו לארץ לאחרונה

חדשות כיפה מיכל כהן 30/03/16 11:52 כ באדר ב'

מרגש: 4 בנות משכבת י', אולפנית טבריה במיזם בת מצווה ייחודי
יחצ, צילום: יחצ

לפני כחודשיים נכנסתי לדבר באחת מכיתות י' על ההתנסות והמיזם במעורבות החברתית- אוורור רגשות וחשיפה לדרישות המיזם. לאחר השיעור הגיעו אליי 4 בנות מהכיתה בבקשה להיפגש כי יש להן רעיון למיזם אך הן מפחדות שהוא גדול מדי בשבילן. קבענו פגישה יום למחרת והן העלו רעיון לעשות בת מצווה לילדה שאין ביכולת המשפחה לחגוג לה בצורה הוגנת. קבענו יחדיו מטרות והן התחילו לפעול. הן התקשרו לרווחה ושמו לב שצריך לחכות לא מעט זמן עד שיחזירו להן תשובה. בזמן שהן מחכות נזכרו הבנות שישנה קבוצה מבני המנשה שעלו לארץ ושתיים מהתלמידות שלמדו בכיתת האולפן באולפנית אמורות להיות בגיל המתאים. חקרו קצת ואכן קיבלו אישור לגיל המתאים, קיבלו אישור מההורים והחליטו לערוך להן בת מצווה.

תוך כמה דקות כולן היו כבר עם פלאפונים שלופים וגייסו כל מי שהיה מוכן מטבריה למשימה החשובה הזאת- אנשי עירייה, בעלי עסקים, מאפיות, פיצריות, סגרו אולם של בית כנסת, תאריך, תלבושות, סירוק ואיפור, עיצוב לאולם, מתנות לבנות המצווה, הסעה למשפחה ולחברות מהקהילה של בני המנשה, הגברה, צלם ועוד..

האירוע התקיים בג' אדר א', ביום שישי ב9:00 בבוקר. יש לציין שערב לפני התלמידות עיצבו וקישטו את האולם בצורה מיוחדת וחגיגית, האורחים נכנסו לאולם מעוצב ומדהים ביופיו. באירוע נכחו כ-50 תלמידות מבית ספר 'נועם' שבו בנות המצווה לומדות, מורים, תלמידות מהאולפנית אשר באו לשמח, ראש שבי ישראל, אנשי עירייה שבאו לברך ועוד אנשים רבים וטובים. האירוע היה מדהים, משמעותי מלא בשמחה של מצווה.

(צילום: יחצ)

כל מי שעבר ליד בית הכנסת באותה שעה יכל לשמוע את הקולות אשר בוקעים מבין כותלי בית הכנסת, קולות שירה, צהלה, שמחה וקדושה אשר הגיעו עד השמיים.

הרגע המרגש ביותר היה שאם של אחת מבנות המצווה אמרה בהתרגשות: "אני שמחה ומתרגשת מבפנים. אתם אנשים מיוחדים".

מעבר לתהליך הטכני של האירוע: גיוס התרומות והכספים. האירוע אשר יצא בסופו של דבר. התלמידות למדו משהו חשוב ביותר על נתינה מתוך אהבה, הן גילו יכולות אשר לא חשבו שנמצאים בהן כלל וגילו כמה טוב יש בעולם הזה רק צריך להסתכל עליו בצורה מוארת. לי-אם ניר (אחת מהתלמידות היוזמות והמארגנות) "בת המצווה הזאת הגיעה למשהו ממש גדול, הרבה יותר ממה שחשבנו, בזכות המיזם הזה למדתי המון ודבר משמעותי שלמדתי זה שיש אנשים טובים בעולם. אני רוצה לעשות כל יום דברים כאלה מרגשים ומלאיי תוכן, מלאיי סיפוק, ורצון חזק להגיע אל המטרה". שילת וליאת משעלי (תאומות אשר היו חלק מהתלמידות היוזמות והמארגנות), "רכשתי מהמיזם הזה הרבה דברים ואני שמחה שהייתה לי הזכות להיות חלק מזה".

כמה כוח יש לנוער שלנו! אשריי העם שככה לו!

(צילום: יחצ)

(צילום: יחצ)




לעוד כתבות אודות פעילות החמ"ד >>>