עם האפליקציה הזו, הילדים יבקשו ללכת לרופא

באמצעות משחקים המשלבים טכנולוגיות חדישות עם תכנים בריאותיים, ניתן להפחית את תחושות אי הוודאות והחשש שילדים חווים לפני טיפול רפואי. בקופת חולים כללית הלכו עם זה צעד אחד קדימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/18 16:30 ד באדר התשעח

עם האפליקציה הזו, הילדים יבקשו ללכת לרופא
האפליקציה החדש, צילום: צילום מסך

כל הורה מכיר היטב את התחושה המלווה את הביקור במרפאה כשאחד הילדים נזקק לבדיקה או טיפול. ההמתנה מלווה לא פעם בתחושות של חוסר-וודאות, חשש, חרדה ואי שקט מצד הילדים. בכללית מצאו פתרון חדשני כדי לתת מענה למצבים אלה לצד עיצוב חווית לקוח מהנה במהלך השהיה במרפאה. 

במרכזי בריאות הילד ובמרפאות נבחרות ברחבי הארץ שולבה טכנולוגית מציאות רבודה המאפשרת לילדים לשחק בשטח המרפאה עם חמודי ודמות וירטואלית של רופא, ד"ר גאד'גט, אשר מסביר לילדים על הליכים רפואיים ועל הצפוי במהלך המפגש עם צוות הרפואי. בנוסף האפליקציה מציעה מגוון משחקים המוקדשים לנושאי בריאות לצד סרטוני הכנה והדרכה לקראת ניתוח ובדיקות כמו בדיקת Mri. 

לדברי ד"ר ורד שבדרון "מתן הסבר ומידע בנוגע להליכים רפואיים הצפויים מפיגים את תחושת הפחד וחוסר הוודאות המלווה ילדים לפני טיפול רפואי. משחקי המציאות הרבודה והאפליקציה האינטראקטיבית שבהן מככבים חמודי ורופא וירטואלי המדברים בשפתם של הילדים נועדה להקל עליהם ולהכינם לקראת המפגש עם הצוות הרפואי. המשחקים האינטראקטיביים מעניקים לילדים רגעים של אסקפיזם ומתחברים לסגנון ולהרגלי הפנאי שלהם, כשהתכנים מתועלים למתן ידע והכוונה בנוגע לחיים בריאים ופעילים." 

במרפאות 'כללית' נפרשו שטיחונים מיוחדים שאוצרים טכנולוגיה חדישה המשלבת אלמנטים וירטואליים. הילדים וההורים יוכלו לסרוק בסמארטפון את השטיחונים לשחק ולהצטלם עם דמותו הוירטואלית של ד"ר גאדג׳ט המסביר על מיכשור רפואי והליכים רפואיים שונים ומוליך את הילדים בין תחנות המשחק השונות. כל תחנה מוקדשת לנושא אחר תזונה בריאה, פעילות גופנית, היגיינה, הגנה מפני קרינת שמש ועוד. בנוסף האפליקציה מציעה מגוון משחקים בסגנון פוקימון-גו הפופולארי כשכאן משחקים עם דמותו של חמודי והרופא שלו ד"ר גאדג׳ט. 

אפליקציית ד"ר גאדג'ט  פתוחה לכלל הציבור וניתן להורידה בappsotre   ובגוגל סטור  ולהתחיל לשחק עם ד"ר גאדג'ט וחמודי.