הרב בן גל הותיר מורשת מפוארת

ראש החמ"ד פנה לתלמידיו בעקבות רצח הרב איתמר בן גל ז"ל וסיפר על מסירותו ועל הדרך בה הנהיג באצילות את תלמידיו, והורה למוסדות הלימוד להעמיק ולעסוק בנושא המנהיגות בהמשך לדרכו.

חדשות כיפה אברהם ליפשיץ 08/02/18 12:58 כג בשבט התשעח

הרב בן גל הותיר מורשת מפוארת
הנרצח בפיגוע באריאל, איתמר בן גל, צילום: יצחק מלמד

חזרתי הערב ממפגש עם הרב פרוכטר, ראש הישיבה התיכונית בגבעת שמואל שם הרב איתמר הי"ד היה ר"מ כתה ח' בישיבה. הוא היה נרגש, מחזק ומתחזק, מנהיג של ממש. בין היתר הוא שיתף אותי במעט מהסיפורים "הפשוטים" על הרב איתמר.

1. "מסורת בישיבה, שבנר ראשון של חנוכה, כל התלמידים נמצאים במסיבת חנוכה אצל הר"מ בבית. הצעתי לו שמסיבת חנוכה של הכתה תהיה אצלי בבית. לא ברור שכולם יעלו על אוטובוס להר ברכה... הוא התעקש. 'אין מצב- הם באים אלי הביתה' יש כלל בישיבה שהרמי"ם חוזרים עם התלמידים אחרי מסיבת חנוכה. צרפתי שני מדריכים לאוטובוס שהוא לא יחזור מהר ברכה עם התלמידים, אבל הוא לא וויתר... "

2."כל שיעור הוא התחיל בשיר... התורה משמחת... והשיר הכי אהוב היה "יש לך כנפי רוח" כולם יכולים להגיע הכי רחוק שאפשר"

3. "הוא היה נכנס אלי מידי פעם והיה אומר: הרב, אתה לא יודע איזה שיעור גמרא ענק ומרגש היה לי היום! הוא היה חי את לימוד התורה"

4."אני נותן שיעור בחסידות כל יום לפני התפילה בשעה שבע ורבע לתלמידים המעוניינים. כל בוקר!! הוא הגיע רבע שעה לפני, נכנס לשיעור ומצביע על התלמידים שלו: 'אתה רואה, זה שלי, וזה תלמיד שלי... הוא אהב אותם אהבת נפש".

במסגרת "חמ"ד של חופש" בכמה ישיבות הסדר יצאו תלמידים לתכנית "חמ"ד של חברותא" ללמוד תורה בזמן החופשה. הרב איתמר הוביל את תוכנית הלימוד של תלמידי החמ"ד בישיבת ההסדר הר ברכה. וכך הוא כתב לנו בעקבות התוכנית:

"מחנה הקיץ התורני בישיבת הר ברכה היה מעל ומעבר למצופה. הגיעו 31 חניכים וביקשו להירשם יותר, אך עצרתי את ההרשמה (בעקבות אישורי בטחון לטיולים וכיוצ"ב). ההצלחה היתה אדירה. החניכים מאוד נהנו וכולם ביקשו להירשם לשנה הבאה..."

אם יש נחמה להרוג על קידוש השם, זו הנחמה... מחנך גדול אוהב העם והארץ שמת בגלל היותו יהודי. זה המשמעות הפשוטה של הרוג מלכות.

ננחם כולנו את המשפחה היקרה, את בית הישיבה, חדרי המורים במקומות השונים שנפגעו במעגלים קרובים ואת כולנו. נזכה לראות בטוב ירושלים.

כהמשך ללימוד דמותו של מנהיג חינוך צעיר, לצערנו, אחרי שנרצח, נאיר ונלמד את נושא המנהיגות , ממנהיגותו של משה רבנו - כמנהיג. המפגש עם המנהיג האולטימטיבי בעצמו, וניתוח התכונות, מידות ודפוסי ההתנהגות של משה רבנו במצבים שונים- יוכלו לקרב אותנו למנהיגות של אמת, ולסייע לנו לגלות בתוכנו משהו מתכונות אלה.