"מוזס" יורדת אל העם

אנשי ירושלים ופתח תקווה, הרווחתם: מסעדת "מוזס" פתחה סניפים כשרים, עם אוכל משובח במחירים שווים לכל כיס. מה, אתם עוד פה?!

חדשות כיפה עדי מאמו 18/01/15 22:09 כז בטבת התשעה

"מוזס" יורדת אל העם
יחצ, צילום: יחצ

המתענגים על אכילת בשר, ודאי מכירים כבר את "מוזס". אלה שלא, חכו עד סוף הטור ולכו לשם, כך תהפכו לחובבי בשר אדוקים. בעצם, אתם יכולים ללכת לשם כבר עכשיו ולחזור לקרוא.

"מוזס", למי שלא מכיר, היא מסעדה שעד לא מזמן ערגו אליה אלה שאינם מקפידים על כשרות.
לפני כמה חודשים הנהלת המסעדה עשתה את המהלך המתבקש ופתחה סניפים כשרים: אחד בירושלים, בסינמה סיטי והשני בפתח תקווה. לפני מה שהם אומרים, זוהי רק ההתחלה. אנחנו אומרים שהרווח כולו שלנו.

קפצנו לבקר במסעדה החדשה בירושלים. המתחם של הסינמה סיטי עמוס במסעדות חלביות ובשריות, למרות זאת, מצאנו את "מוזס" מלאה בסועדים.

נתחיל בפרטים הטכניים, הלא פחות חשובים - המקום פתוח בימים א'-ה', החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד לנוכחותו של אחרון הסועדים, בכל שעה שהיא. כך גם במוצאי שבת.
בעת הכניסה למסעדה נראה שיש מעט שולחנות והרבה אנשים, אבל ארבעה צעדים פנימה יגלו לכם שמקום לא חסר שם: השולחנות מרווחים והעיצוב מזמין לשבת ולאכול.
החיסרון היחיד עולה במפגש עם הסכום, יש מסעדות מסוימות שחושבות שזה נחמד לרכז את הסכום בקופסה ושהלקוח כבר ייקח ויערוך לעצמו, אני עדיין חושבת שאם כבר הלכנו לאכול בחוץ, אתם צריכים לערוך עבורנו את השולחן. באנו להתפנק.

פילה ביף סטייק (צילום:יחצ )

ועכשיו לחלק החשוב - האוכל עצמו.

למנה ראשונה טעמנו את שיפודי הבקר. הם היו טעימים ונימוחים. מנה נוספת שנטעמה הייתה נאצ'וס עוף על מצע של סלט, הנאצ'וס היו מתובלים כראוי וגם הסלט שהגיע איתם, מורכב בעיקר מגזר ולפת, היה חמצמץ ומרענן. למרות זאת, מול שיפודי הבקר, היה להם קשה להתחרות.

הפסקת תוספות: ב"מוזס", התוספות מגיעות בנפרד מהמנה העיקרית. תנו לי לעזור לכם, צ'יפס או תפוחי אדמה - ביחרו בתפוחי האדמה, לנגוס בהם, כשהם פריכים, היה כיף.
בעניין הרטבים, ל"מוזס" יש מבחר רוטבי הבית והדעות עליהם היו חלוקות. כן, כולם היו מעניינים וערבים לחיך, אך מכולם, הפתיע אותי לטובה רוטב "קטשופ פלפלים", השאר היוו תוספות חביבות על הבשר.

ונחזור למנות הכי חשובות, המנות העיקריות. ראשונה עלתה לשולחן מנת פילה ביף סטייק. היא הגיעה בלחמנייה תוצרת בית. מנה כזו אמורה הייתה להרדים אותנו בכבדות, אבל להפתעתי, היא הייתה קלילה. הבשר עשוי היטב והלחמנייה עצמה ראויה לאזכור מכובד, תכל'ס, מנה שהפתיעה.

ויש גם המבורגר ירושלמי (צילום: יחצ)

ואז הגיעו אל השולחן ההמבורגרים. במחווה לירושלים, תוכלו למצוא בין האופציות את ההמבורגר הירושלמי שהוא סוג של סביח - עם ביצה וחציל. לצמחונים שבנינו יש אופציה של המבורגר צמחוני. אגב, יאמר לזכות "מוזס" שיש להם מבחר מנות שמיועדות לצמחוניים ולטבעונים, ושגם הם לא יישארו רעבים. במסעדה מבטיחים שכל המנות הטבעוניותצמחוניות (נקרא בפיהם "תפריט בריאות") מבושלות בכלים נפרדים ללא חשש בשר.

ההמבורגר הבשרי עשוי כמו שצריך, רך, עסיסי ומלא טעמים. הלחמנייה שעטפה אותו, גם היא מעשה הבית להתפאר.

כמה מילים אחרונות על הקינוחים. בדרך כלל, מסעדות בשריות נופלות כשמגיעים הקינוחים. "מוזס" בחרו לעשות את הקשה מכל ולהציע בין הקינוחים בתפריט קרם ברולה. מי שמכיר, יודע שגם בצורה החלבית שלו מלאכת עשייתו אינה פשוטה, למרות זאת, "מוזס" הצליחו גם בפינה הזו בהצלחה יתרה, על אף שהיינו לגמרי שבעים מהבשר, הקינוח הזה חוסל.

קרם ברולה. לא נפלו במבחן (צילום: יחצ)

בכלל, אין ספק ש"מוזס" השקיעו את מיטבם בסניף הכשר בירושלים. התפריט עשיר ומלא בהצעות מפתות, הסניפים הכשרים נפתחו בשנת שמיטה ועומדים בכל הדרישות, והמחיר אף הוא הגון - מחיר מנה עסקית הוא 60 ₪ בממוצע.

מאז שהייתי שם הספקתי לשלוח מספר לא קטן של חברים לאכול שם, כבר לא צריך את תירוץ של הסרט כדי להגיע לסינמה סיטי.

בתאבון.