בפסטיבל הקולנוע הראשון בשומרון הוענקו פרסים ליוצרים: "גם תרבות זו ציונות"

פסטיבל הקולנוע הראשון בשומרון נערך בהשתתפות השר חילי טרופר והשרה לשעבר מירי רגב ובכירי תעשיית הקולנוע בישראל. בטקס הוענקו פרסים בקטגוריות השונות. המפיק משה אדרי: "נביא את פרס אופיר לשומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/22 11:38 ה בתמוז התשפב

בפסטיבל הקולנוע הראשון בשומרון הוענקו פרסים ליוצרים: "גם תרבות זו ציונות"
הבמאי ניר ברגמן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, משה אדרי הבעלים של הסינמה סיטי, שר התרבות חילי טרופר ומנהלת הפסטיבל אסתר אלוש, צילום: אולפני אתרוג

טקס הפתיחה וההכרזה על הסרטים הזוכים בפסטיבל הקולנוע הראשון בשומרון נערך אמש (א'). הפסטיבל הוא הראשון מסוגו ברחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, ומהווה את יריית הפתיחה להגדלת תעשיית הקולנוע ועידוד היצירה הישראלית ברחבי השומרון. במהלך הפסטיבל הוענק "אוסקר השומרון| לזוכים במסגרת תחרות הסרט העלילתי והדוקומנטרי הטוב ביותר". 

בפרס הבימוי לסרט העלילתי הטוב ביותר זכה הבמאי ניר ברגמן על סרטו "הנה אנחנו". הפרס, בגובה 20,000 שקלים, הוענק על ידי בעלי הסינמה סיטי משה אדרי בפרס שהוקדש לזכרו של אחיו ליאון ז"ל, שהיה ממפיקי הקולנוע הגדולים בישראל. את פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר קטף הבמאי רון עומר, על סרטו "גשם בעיניים" שעסק באמו הסופרת דבורה עומר.

את הפרס בגובה 10,000 שקלים העניקה חברת "הרי זהב", והוא ניתן לאחיו של רון – גיל עומר, יו"ר תאגיד השידור הציבורי. לצד הפרסים הוענק ליוצרים "אוסקר השומרון", אות הוקרה שעוצב על ידי האומן המקומי מאיר שרון בעל סטודיו "קדם" מהישוב איתמר, העשוי מברזל מוזהב ובו עמוד משומרון העתיקה עטור בפילם של סרט ועליו המילה שומרון.  

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ומייסד הפסטיבל, פתח את הפסטיבל בברכת ואמר: 
"אנחנו עושים היום היסטוריה, פותחים את שערי היצירה לכל מגוון הדעות, המגוון האומנותי, המגוון של העם היפה שלנו. מי שרוצה ליצור שיבוא לשומרון, אנחנו עושים ציונות ובונים את ארץ ישראל, ציונות זה לבנות בתים וכבישים אבל גם לעשות תרבות, ספורט וגם קולנוע זו ציונות". 

האירוע המרכזי כלל מחווה לבמאי אבי נשר

בטקס אמש נכח גם שר התרבות והספורט חילי טרופר וקודמתו בתפקיד מירי רגב. אסתר אלוש מנכ"לית הפסטיבל שיזמה את הקמתו אמרה כי "זו חגיגה אמיתית, אנחנו יחד עושים כאן היסטוריה, בעוד 20 שנים, כשתשתתפו בפסטיבל קולנוע שומרון ה-20 ויגיעו לכאן יוצרי קולנוע מכל העולם, תוכלו לומר שהייתם כאן, כשההיסטוריה שינתה כיוון ומהפכת הקולנוע בשומרון החלה".

הפסטיבל, שאותו הנחה השחקן שלום אסייג, הופק בחסות קרן רבינוביץ' לקולנוע, איגוד התסריטאים, יונייטד קינג, אולפני אתרוג, יקב הר ברכה ואוניברסיטת אריאל. האירוע המרכזי שהתקיים אמש כלל מחווה לבמאי וליוצר אבי נשר עם הקרנת סרטו האחרון "תמונת ניצחון". במסגרת אירועי הפסטיבל יוקרנו 25 סרטים במהלך 4 ימי ההקרנות, בפסטיבל נודד ברחבי השומרון.