גלאם נוסח תל אביב: קובי מחט הגיע לפרימיירה בשומרון

אמש התקיימה פרימיירה ראשונה של קרן קולנוע שומרון. הסרט "פול ספיד" שצולם בבקעת הירדן עם השחקנים קווין רובין חן אמסלם ואחרים. "אתם כאן ביהודה ושומרון הראשונים שזוכים לראות את הסרט וזה אומר המון על מה שאנחנו חושבים עליכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/21 12:54 כד באב התשפא

גלאם נוסח תל אביב: קובי מחט הגיע לפרימיירה בשומרון
צילום: פופולינה - שירלי בראמלי

קרן קולנוע שומרון, קיימה אמש (א') סרט הנוער הראשון שנתמך ע"י הקרן ואשר צולם כולו בבקעת הירדן.  הפרימיירה הייתה עבור  הסרט "פול ספיד" - סרטו של קובי מחט,  שצפוי לעלות לאקרנים כבר בסוף השבוע הקרוב. בסרט משחקים מיטב כוכבי הנוער בהם, שהגיעו לפרימיירה בראשם במאי הסרט, קובי מחט

"פול ספיד" הוא סרט המשך ללהיט שובר הקופות "פול גז", והוא עוסק בספורט מוטורי ובניסיון של נשים ליהכנס לענף על רקע נופי בקעת הירדן. הסרט גם מעלה את השומרון יותר מפעם בסרט כאשר דמותו של פלג (נועם אימבר) מספר לתום (השחקן טל גרושקה) שהוא מהישוב ברקן בשומרון וזה עונה לו שהוא מהישוב נופים. 

הפרימיירה של הסרט התקיימה בישוב ברקן שבשומרון בנוכחות בני נוער מכל רחבי השומרון בהם בני נוער מהישובים נופים וברקן שהתרגשו לראות את הישוב שלהם מוזכר על המרקע. כמו כן השתתפו בפרימיירה שחקנים מהסרט, הבמאי קובי מחט, המפיק מיקי רבינוביץ ונציגי יונייטד קינג. 

קובי מחט במאי הסרט אמר בפרימיירה: "אתם כאן ביהודה ושומרון הראשונים שזוכים לראות את הסרט וזה אומר המון על מה שאנחנו חושבים עליכם,  כדי להגיע ללב של אנשים צריכים להפוך לכמה שיותר נורמלים, לתת לאמת לחלחל בין השורות,  ואתם תראו שמה שמדבר לאנשים שלא מכירים את השומרון, כמונו, זה בעצם בראש ובראשונה הנופים המדהימים האלו  וגם העובדה שחלק מהדמויות והשחקנים מגיעים מאותם ישובים שגם אתם מכירים,  אני חושב שתרבות היא הדרך להגיע ללב של אנשים תודה רבה לכם על הזכות הזו".

יוסי דגן יו"ר הקרן: "שנותן במה למגוון הגדול של האוכלוסיה ביו"ש, ועוסק בנושאים שנוגעים לכולנו, אנחנו בקרן קולנוע שומרון באים לספר את הסיפור שלא סופר, אנחנו בתחילתה של מהפכה תרבותית, מהפכה שאין לה אמירה פוליטית, האמירה שלנו היא שאין אמירה, השומרון הוא כמו כל מקום אחר בארץ, ואנחנו ביהודה ושומרון נביא תרבות וקולנוע מהטובים במדינת ישראל".

אסתר סילם אלוש, מנכ"לית הקרן מספרת על היקף עבודת הקרן ועל פרוייקטים נוספים בקנה "עד היום הקרן תמכה ב כ-50 סרטים, בימים אלו מצטלמים 4 סרטים במקביל של הקרן, הפרימיירה של סרט הנוער הראשון "פול ספיד" אמש ובחודש האחרון שודר סרט של הקרן "מרגלים מבית" בתאגיד השידור כאן. יש תחושה של שינוי באוויר אנחנו מחוייבים לקולנוע איכותי ואחר שמגיע מאיזור שיש לו סיפור תרבותי ייחודי".