סרט חדש בכיכובו של מאור שוויצר, והפעם בשומרון

בימים אלו מצטלמת קומדיה רומנטית חדשה בתמיכת קרן קולנוע שומרון, והשחקנים מתלהבים מהמיקום המרענן. "תל אביב נראית כמו מנהטן מרחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/21 17:50 יט באב התשפא

סרט חדש בכיכובו של מאור שוויצר, והפעם בשומרון
על סט הצילומים, צילום: אסף ספקטור

חודש לפני יום הקולנוע הישראלי, והפקות המקור בארץ עובדות במלוא המרץ. הפעם, במקום מפתיע. בימים אלו מצטלם סרט נוסף של קרן קולנוע שומרון, אשר נועדה לסייע בפיתוח והפקת יצירות קולנוע וטלוויזיה באזור יהודה ושומרון. 

ביישוב פדואל, המרפסת של המדינה, מצלם הבמאי ויוצר הקולנוע ערן בן יעקב את סרטו החדש, קומדיה רומנטית קצרה בשם "סיפור טוב". הסרט, בהפקתו של בהפקתו של עמית ערן, עוסק בסיפורה של עיתונאית אשר מגיעה לאזור לצלם חתונה שמפרה את הוראות הקורונה, אלא שאז קורה משהו בלתי צפוי.

מאור שוויצר על הסט

מאור שוויצר על הסטצילום: אסף ספקטור

בסרט משחקים מאור שוויצר (השוטרים, גאליס, שעת נעילה) יערה פלציג (האליפים, השוטר) ושחקנים נוספים וכן אנשי הפקה וניצבים מאזור יהודה שומרון ובקעת הירדן. 

"ממש כיף לצלם בשומרון" אמר שוויצר "שקט. רואים נופים, רואים את הים, תל אביב נראית כמו מנהטן מרחוק, זו חוויה. צילמתי כאן כבר סרט בעבר ואבוא לצלם כאן שוב. הקרן מדהימה ועושה המון סרטים בזמן האחרון, זאת תוספת כוח משמעותית לקולנוע וזה מבורך". 

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון שתומכת בקרן אומר כי מדובר בבשורה של ממש, "הקרן פועלת במסירות ובכל הכוח, ומביאה ללא פחות ממהפכה בעולם הקולנוע. אנחנו מחויבים להמשיך בדרך הזו, לגדל את היוצרים ואת היצירה ביהודה שומרון ובקעת הירדן". 

אסתר סילם אלוש מנכ"לית הקרן מספרת: "עד היום הקרן תמכה ב- 50 סרטים, בימים אלו מצטלמים 4 סרטים במקביל של הקרן ואנחנו מצפים לפרימיירה של סרט הנוער הראשון שלנו אם לא תוגבל הכניסה  לבתי הקולנוע. בחודש האחרון שודר סרט של הקרן "מרגלים מבית" בתאגיד השידור כאן. יש תחושה של שינוי באוויר ואנחנו מחויבים לקולנוע איכותי ואחר, שמגיע מאזור שיש לו סיפור תרבותי ייחודי". 

היום הגיעו מאות ניצבים מכל רחבי השומרון להצטלם לסצנת החתונה בסרט. המפיק בפועל מנדי כהן מהישוב רימונים שבבנימין אומר:" זו הפקה שניה שלי עם קרן שומרון, כיף לעבוד פתאום קרוב לבית, התוכן והאווירה שונים, אני בתעשייה כבר עשור, עבדתי בהפקות כמו סקאיי, מלכת היופי של ירושלים, פרסומות, הקמת הקרן ללא ספק משפיעה משפיעה על התעשייה לטובה".