מונדיאל 2022: ההפגנה האמיצה של השחקנים האיראנים נגד המשטר

השחקנים האיראנים הצטרפו למוחים נגד המשטר בארצם ולראשונה, ההמנון האנגלי ניגן את "GOD SAVE THE KING". וגם, לאיזו נבחרת כבש בנו של נשיא ליבריה | היום מסי וארגנטינה מתחילים לשחק

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/22 08:33 כח בחשון התשפג

מונדיאל 2022: ההפגנה האמיצה של השחקנים האיראנים נגד המשטר
נבחרת איראן, צילום: shutterstock

מונדיאל 2022: יומו השני של המונדיאל יצא אמש (ב') לדרך ולמרות שהיו הרבה אירועים על כר הדשא, דווקא אירועים אחרים עמדו במרכז סדר היום של המונדיאל כשהשחקנים האיראנים הביעו תמיכה במפגינים הרבים בארצם במחאות נגד המשטר.

צפו בתקציר המשחק אנגליה נגד איראן:

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן.

המחאה של שחקני אירן נגד המשטר

עוד לפני המשחק שאלה אחת ריחפה מעל המשחק הזה, ישירו או לא ישירו? הכוונה כמובן היא לשחקני נבחרת איראן וההמנון האיראני. ואכן במהלך ההמנון עמדו שחקני איראן ואף לא אחד מהם שר את ההמנון, גם ביציעים רבים מהאוהדים האירנים לא שרו ואף שרקו בוז במהלך ההמנון כמחאה והזדהות עם המוחים באיראן. 

נבחרת אנגליה

נבחרת אנגליה צילום: shutterstock

סערה נוספת התרחשה קצת לפני המשחק כשהקפטנים של מספר מדינות בהן אנגליה, וויילס והולנד הודיעו כי לא ישאו על ידם את סרט הקפטן אותו תכננו ללבוש במהלך המשחק. סרט הקפטן עם צבעי דגל הגאווה והסלוגן "אהבה אחת" תוכנן בתחילה להילבש על ידם, אך לאחר איומים מצד המארגנים כי הם יכנסו ואף יחטפו כרטיס צהוב בפתח המשחק, חזרו בהם הקפטנים מהכוונה ללבוש את הסרט.

אנגליה הביסה, הולנד ניצחה 

והיה גם כדורגל, נבחרת אנגליה שהגיעה במונדיאל הקודם עד לחצי הגמר דרסה את הנבחרת האיראנית בתוצאה 2-6 כשהמצטיין על המגרש היה שחקנה של ארסנל באקיוקו סאקה, בתחילת המחצית הראשונה נתקל השוער האירני בשחקן קבוצתו ונאלץ לצאת מהמשחק. במשחק השני שנערך אמש ניצחה נבחרת הולנד את נבחרת סנגל ועשתה צעד משמעותי לקראת עליה לשלב הבא, את השערים לנבחרת הולנד כבשו קודי גאקפו ודייבי קאלסן.

השוער האיראני, נפצע.

השוער האיראני, נפצע. צילום: shutterstock

המשחק האחרון שנערך אמש היה בין וויילס וארצות הברית, המשחק עצמו נגמר בתיקו 1-1 כשארצות הברית הפגינה יכולת גבוהה, אך מה שתפס את מירב צומת הלב הי זהותו של כובש השער לאמריקאים. טימוטי וואה בן ה-22 כבר את שער היתרון של האמריקאים בדקה ה-36. וואה הוא בנו של נשיא ליבריה וכוכב העבר ג'ורג' וואה. האב אמנם היה כוכב כדורגל גדול אבל דווקא הבן הוא זה שהצליח לכבוש שער במונדיאל.

היום: מסי וארגנטינה מתחילים את המסע

המונדיאל נכנס היום ליומו השלישי וקצב המשחקים עולה. לאונל מסי וארגנטינה שרבים בעולם מייחלים לזכייתם, יחלו היום את המסע לעבר התואר במשחק נגד ערב הסעודית. גם אלופת העולם תחל היום את דרכה במשחק נגד אוסטרליה החלשה, שני משחקים נוספים שישוחקו היום יפגישו את מקסיקו ופולין במשחק מסקרן ודנמרק וטוניסיה יפגשו גם הן למשחק הפתיחה.

תקציר המשחק הולנד נגד סנגל:

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן.