קטאר נגד יהודים: איסור מכירת אוכל כשר ותפילות בציבור במונדיאל

ארגונים יהודיים התבשרו לפני טקס הפתיחה של הטורניר כי על אף הסכמים מוקדמים, מארחת המונדיאל תאסור מכירת אוכל כשר ותפילות ציבוריות: "איך זה שקטאר שטוענת כי היא מפרידה בין דת לספורט לא יכולה לאבטח מתפללים יהודים?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/22 08:14 כז בחשון התשפג

קטאר נגד יהודים: איסור מכירת אוכל כשר ותפילות בציבור במונדיאל
מונדיאל 2022, צילום: shutterstock

עשרת אלפים יהודים מישראל ומהעולם צפויים לפקוד את מונדיאל 2022 אותו מארחת המדינה המוסלמית קאטר, רבים מהם שומרי דת ומסורת. אתמול (א') נערך טקס הפתיחה המרשים ושוחק המשחק הראשון בו מאחרת הטורניר הפסידה לנבחרתה של אקוודור 2-0. אלא שסמוך לתחילת טקס הפתיחה הארגונים היהודיים התבשרו על צעדים של קאטר נגד יהודים בתחרות.

ב"ג'רוזלם פוסט" דווח כי קטאר לא תאפשר למכור אוכל כשר מבושל ליהודים שיגיעו למדינה. כמו כן, מקורות מסרו לעיתון כי בנוסף לכך קטאר לא לאפשר שירותי תפילה יהודיים בדוחא במהלך המשחקים. לטענת קטאר היא לא מסוגלת לאבטח סוג זה של פעילות ולכן אסרה אותה לחלוטין. 

"הבטיחו לנו שיתאפשר לציבור היהודי שיגיע לצפות במשחקים להתפלל באיזורים שיוקצו לשם כך, אבל לאחרונה נאמר לנו שלא ניתן יהיה לעשות זאת מכיוון שלא ניתן יהיה לאבטח את המתפללים", כך מסר ארגון יהודי.

מקור מארגון אחר מסר כי מספר יהודים אמריקאים התכוונו להגיע בקבוצה גדולה, אך ביטלו את הגעתם זאת בשל העובדה שלא ירגישו בטוחים ובשל האיסור על ממכר אוכל כשר. "אין אוכל כשר, אין ארוחות שבת ואין תפילה בציבור. איך זה שקטאר הגדולה שטוענת כי היא מפרידה בין דת לספורט לא יכולה לאבטח מתפללים יהודים?", תהה הגורם.

בזמן שידור: קריאות נגד ישראל

אמש בזמן שידור של צוות חדשות 13 בפתיחת משחקי המונדיאל, התגודדו מפגינים פרו-פלשתינים, הניפו דגלי אש"ף וקראו קריאות נגד ישראל: "יאללה, יאללה, יאללה... ישראלי החוצה".