שאל את הרב

איך להיות נעימה ומקובלת יותר בחברת אנשים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/02/23 06:04 יט בשבט התשפג

שאלה

היי

אשמח לקבל טיפים מעשיים איך להיות בן אדם נעים יותר שאנשים אוהבים ורוצים להיות בקרבתו?

תודה

תשובה

הי אביטל.

אוקי, אז לא נתת לי כמעט מידע או רקע למה ששאלת פה, האם זה מגיע ממקום שאת לא מספיק מרגישה שאוהבים אותך? או שאת פשוט שואלת כי את רוצה לקבל כלים פרקטיים? אז אני פשוט אענה לך בקווים כללים כל מיני טיפים שיכולים להועיל לך ליצירת קשרים. אני אוסיף ואציין שאני כמובן לא מכירה אותך וגם לא נתת בכלל פרטים על עצמך, כך שיתכן שחלק ממה שאכתוב פה יהיו דברים שאת ממילא יודעת או מבצעת בפועל.

אופטימיות

אנשים אופטימיים מושכים סביבם אנשים. אני חושבת שאם תנסי להיות אופטימית ושמחה (כמובן, בהתאם למציאות, כי האופטימיות חייבת להיות אוטנטית, אחרת אף אחד לא יקנה את זה) זה משהו שממש יכול לגרום לאנשים לרצות להיות בקרבתך. אנשים אוהבים להיות בקרבת אנשים שמחים שמפזרים סביבם אוירה נעימה ואופטימית ואם זה מה שתצליחי לפזר סביבך, אנשים ילמדו שכיף ונחמד בקרבתך.

הקשבה נקיה

דבר נוסף שהייתי ממליצה לך לנסות הוא ללמוד איך להקשיב לשני בהקשבה מלאה ואמיתית. בלי להתערב באמצע, בלי לנסות להביע דעה, וכו''. אחד הדברים שהרבה האנשים בעולם שלנו מחפשים הוא מישהו שישמע אותם ואני מציעה לך גם לנסות את זה. פשוט להקשיב למישהו שבא לדבר איתך, הקשבה מלאה. יש כל מיני דרכים שבאמצעותם אנחנו מראים למי שמולנו שאנחנו מקשיבים לו באמת. כמו למשל להסתכל למי שמדבר בעיניים, לנסות לא לעצור אותו באמצע שהוא מדבר, לא להכניס את החוויות שלנו בתוך זה, אלא פשוט להקשיב. באמצעות הקשבה כזאת את בעצם נותנת למי שמולך תחושה שהוא חשוב לך ושמה שהוא אומר זה חשוב ומשמעותי בשבילך.

לתת לאנשים מה שהם צריכים

דבר אחרון שאני ממליצה לך הוא להסתכל על האנשים שסביבך, לנסות לזהות אצל כל אחד מה הוא צריך ולהשתדל ככל יכולתך לתת מה שאת יכולה. חלק יצטרכו הקשבה, חלק צריכים התעניינות בשלומם. כל אחד יצטרך משהו אחר. צורת התעניינות כזאת הממוקדת בצרכים של השני יכול לגרום לאנשים לאהוב אותך. כי הם ירגישו שהם חשובים לך ושהצרכים שלהם משמעותיים בשבילך.

לסיכום, ביקשת לשמוע איך אפשר להפוך לאדם נעים שאנשים אוהבים ורוצים להיות סביבו, נתנו פה כמה טיפים שיכולים לסייע לך לגרום לאנשים לרצות להיות קרובים אלייך. כמו לדוגמא להיות אופטימית, שמחה, להקשיב בהקשבה מלאה ואמיתית וכן לנסות לזהות את הצרכים של הזולת ולספק אותם.

אני ממליצה לך גם לדבר עם מישהו קרוב שמכיר אותך וידע גם לייעץ לך איך נכון לך באופן ספציפי לפעול. כמו למשל להתייעץ אח.ות גדול.ה (אם יש;)), היועצת של התיכון, אחת המורות וכדומה.

את מוזמנת כמובן לשוב ולפנות גם אלינו. להמשיך לשתף ולעדכן איך הולך. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:makshivim.org.il/ask-away, וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה

דסי

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות