שאל את הרב

תשובה מאהבה ושמירת הברית

חדשות כיפה הרב שמואל וינגרטן 17/12/09 02:30 ל בכסלו התשע

שאלה

שאלה שמציקה לי הרבה זמן [אני מתכוין על עצמי בשאלה]

האם אדם שנכשל בפגם הברית ובמראות אסורות שאלה חטאים יותר קשים או יותר חמורים מחטאים אחרים ויש לו רצון חזק להתעלות ברוחניות להתקרב אל ה לתקן את אשר פגם ו להיות קדוש וטהור באמת ולהגיע למדרגה של גדולי ישראל האם הוא יכול???האם יש לו סיכוי ???אם כן איך עושים זאת באיזה דרך איזה קבלות לקבל איזה דברים כדאי להוסיף ???

ואיך מתקנים את שתי העבירות החמורות והמתועבות האלה ???

ועוד איך שבים בתשובה שלמה מאהבה ???

בכלל תמיד רציתי לדעת מה הדרך ששבים בתשובה מאהבה איך עושים זאת מה צריך לעשות ????

קראתי קצת באור החיים שעיקר תשובה מאהבה זה לימוד תורה ואחר כך קיום מצוות עשה ומצוות לא תעשה האם זה כל התשובה מאהבה???

אשמח אם הרב יענה

תשובה

שלום.
ברצוני להזכיר לך שר' עקיבא החל ללמוד תורה בגיל 40 (ח"ו שלא יובן כי הוא עשה את הדברים הללו לפני זה אך מן הסתם לא ידע את כל התורה כולה בלשון המעטה). לכן לשאלתך - כל אדם יכול אם הוא רוצה. הדרך להגיע לשם היא אמנם ארוכה וקשה אך אפשרית: התמדה בלימוד תורה, התרחקות מכל מה שציינת בשאלתך ומדברים אחרים, התחזקות במוסר ובדרך ארץ וחשוב מאוד - בשמחה!

תיקון של כל חטא, ובמיוחד מה שציינת מתחלק לשלושה שלבים: הכרת החטא - הבנה שמה שנעשה הוא לא בסדר; וידוי - להתחרט על מה שנעשה, לבקש סליחה; קבלה לעתיד - להשתדל שלא לעבור על כך בפעם הבאה שמגיעים לידי ניסיון.
אם אכן, אדם הגיע לידי ניסיון ועמד בו, אזי הוא מקבל שכר אף על העבירה שעשה, כי היא הביאה אותו לעמוד בניסיון קשה ולהצליח (משפט קשה להבנה אך חז"ל אומרים אותו: "הזדונות נהפכות לזכויות!!!").

הדרך להגיע לתשובה מאהבה היא לעבור קודם את השלב של תשובה מיראה. זה חייב לבוא לפני השלב המבוקש!
לגבי "אור החיים" - אתה כותב "עיקר תשובה מאהבה" אבל לא "כל". כמובן שיש להוסיף את מה שציינו לעיל ומה שהוא כתב בא שלב לאחר מכן.
הכי חשוב: לעבור כל תהליך של תשובה משמחה!!!
בהצלחה!

כתבות נוספות