שאל את הרב

תפילת נשים

חדשות כיפה צוות רבני ישיבת ההסדר כרמיאל 12/07/10 10:35 א באב התשע

שאלה

שלום לכבוד הרב!

אני חוזרת בתשובה ולאט לאט מנסה להתקרב חזרה למקורות. כל משפחתי הם אנשים דתיים מאמינים מהמגזר של הכיפה הסרגוה ובני עקיבא וחלקם חרדים המשתייכים לחצר של הרב לאו ורבי נחמן מברסלב. דודי הוא רב של ישיבה של בחורים אמריקאים חוזרים בתשובה אך כמובן שאין לי איך להגיע אליו כי הוא חיי בתלסטון וזה "קצת" רחוק מאיפה שאני גרה. אשמח אם אתה תוכל לעזור לי בכמה שאלות:

1. יוצא לי שאני מתפללת בבוקר שחרית בדרכי לעבודה באוטובוס, אך כאשר אני מגיעה לתפילת 18 אני בבעיה. מה אני עושה?! אני בטוחה שאין קיצורי דרך אבל האם ישנה דרך יותר נוחה?

2. הייתי רוצה לדעת מה הקב"ה נתן לנו הנשים להיות אחראיות לגביו, הכוונה היא כמו הדלקת נרות שבת, הכנת חלה, ונידה. האם תוכל לפרט לי גם לגבי הדברים הללו?

תשובה

בס"ד

שלום לך

יישר כח על דרכך החשובה.

1. אם אין דרך אחרת ואת חייבת להתפלל דוקא באוטובוס. את יכולה להמשיך ולשבת בתפילת שמונה עשרה עם רגליים צמודות. אבל את לא יכולה להפסיק באמצע שמונה עשרה ולרדת מהאוטובוס או לענות למי ששואל אותך שאלה.

2. כמו שציינת הדלקת נרות שבת זו מצוה שהנשים נוהגות לקיימה, וכך גם הפרשת חלה וטהרת המשפחה. גם ראש חודש נהגו נשים לציין, יש שאינן עובדות, יש שמציינות זאת בלבוש מיוחד. נשים נהגו שלא לעשות מלאכה בזמן הדלקת נרות חנוכה.

בהצלחה

כתבות נוספות