שאל את הרב

תאריך מתאים לחתונה

חדשות כיפה צוות ישיבת ההסדר מעלות 04/12/10 18:51 כז בכסלו התשעא

שאלה

אני ובן זוגי רוצים להתחתן ב28.3.11: כ"ב באדר.

האם זה תאריך טוב..

אמו של החתן אמרה שמבחינה נומרולוגיה קבלית דווקא תאריך 13.3.11: ז באדר יותר טוב

מהי תשובתך?

תשובה

מזל-טוב!

אינני מבין מבחינה נומרולוגית קבלית, אך אמרו חכמים שעדיף לערוך החופה בחצי הראשון של החודש בזמן שהלבנה מתמלאת והאור גובר על החושך אך אין הדבר לדינה ולכן פסק בקיצור שולחן ערוך "ילקוט יוסף"
בהלכות "נישואין ושידוכין" פרק ב' הלכה ב':

"אין ספק שאין לעכב עריכת הנישואין כדי לעורכם דוקא בתחלת החודש, ובפרט למי שהוא בגיל עשרים שנה שעליו להזדרז בקביעת מועד החתונה. ועל כל פנים הנוהגים כן אין בזה חשש משום ניחוש, ומצד זה אין איסור. [חופה וקידושין עמ' עו. יבי"א ג' אהע"ז סי' י אות ג] "

ועוד במקרה שלכם מדובר בלהקדים, ואף שיש מן הקהילות שלא נהגו להתחתן בז' אדר
כתב ה"ילקוט יוסף" שאין לחוש לזה בדורנו.
ואלו דבריו באותו מקום הלכה ד':

"בראש חודש אף קודם המולד מותר לכולי עלמא לעשות נישואין. ובחודש אדר קיל טפי. ויש שנהגו שלא לקבוע מועד חתונה בחודשים תמוז אב וטבת, ואין לנהוג כן. ומעיקר הדין מותר לעשות חופה בעשרה בטבת אף בשחרית, אולם עדיף יותר לעשות החופה בליל הצום, או במוצאי הצום לאחר צאת הכוכבים. [יביע אומר ח"ו אהע"ז סימן ז]. וכן מותר לערוך נישואין בליל הניט"ל, ויש ימים בשנה שבכמה קהלות נהגו שלא לערוך בהם נישואין, כגון, ז' שבט, ז' אדר, ז' תמוז, וז' אלול, וכן בחצי הראשון של חודש שבט, ובסוף חודש אדר, ובחודש סיון בג' ימי הגבלה, ובכ' סיון, ובחודש אלול ועשרת ימי תשובה, ובדורינו זה אין לחוש לכל זה, ויפה שעה אחת קודם. ובחודש תמוז מנהגינו לישא אשה עד ליל ר"ח אב, ומליל ר"ח אב עד מוצאי תשעה באב אין נושאין נשים. ובחול המועד אין נושאין נשים, אך מותר להחזיר גרושתו מן הנישואין בחול המועד, ומותר לעשות שידוכין [וורט] בחוה"מ, ומותר גם כן לכתוב את התנאים בחול המועד. [חופה וקידושין עמוד עז] "

שני התאריכים יפים ובני הזוג יחליטו יחדיו והעיקר אהבה ואחווה, השלום והרעות.

חג אורים שמח
אוריה.

כתבות נוספות