שאל את הרב

קשר בגיל 18

חדשות כיפה הרב דוד הריסון 23/08/04 20:39 ו באלול התשסד

שאלה

אני בת 18 ואני בקשר עם בחור בגילי.

שנינו מאוד רוצים למסד את הקשר בינינו אלא שאני פונה עכשיו לשרות לאומי והוא לצבא.

ברור לנו שאנו לא רוצים לחיות על חשבון הורינו, ולכן אין לנו שום אפשרות הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מעשית[הוא חוזר פעם בשבועיים]ניסינו כבר לקחת הפסקה אך זה לא בא בחשבון בכלל.

כידוע וודאי לרב קשה להחזיק מעמד בקשר כזה ולשמור על גדרי ההלכה . מה עלינו לעשות ? או מה אנו יכולים לעשות?

תודה מראש

תשובה

שלום וברכה
על כך נאמר שההבדל בין חכם לפיקח, שפיקח לא נכנס למצב שחכם יודע איך לצאת ממנו.
כל קשר בגיל הזה כשעדין אין אפשרות להנשא, סופו שיוביל לאיסורים גמורים, חמורים או חמורים מאד.
בודאי שכאשר הקשר כבר קיים קשה לנתקו אבל צריך לגייס את כל כוחות הנפש על מנת לעשות זאת, אולי בצורה הדרגתית.
רק הערב עניתי על שאלה באתר (שאלה שאינה לפרסום) המתאר את מצבה של נערה שלא חשבה לטווח ארוך והיום כאשר הקשר שהיא התחילה בגיל 18 נותק היא נמצאת במשבר קשה ולא יודעת איך תתחיל קשר חדש עם בחור במצבה.
סוף מעשה במחשבה תחילה.
בהצלחה

כתבות נוספות