שאל את הרב

סליחה

חדשות כיפה הרב מאיר נהוראי 08/09/04 23:48 כב באלול התשסד

שאלה

כבוד הרב, שלום וברכה.

ברצוני לשאול את שאלה לאחר מקרה אישי.

יש לי חבר שבמהלך שיחה איתו ועם עוד מס' חברים, הוא השמיע את דעתו (ולא בפעם הראשונה) לגבי העדה שלי(יוצאי עדות המזרח) וכינה אותנו בכינויים והאשים אותנו בהאשמות. החבר פגע בי מאוד, ואני ממש כועס עליו.

אנו מתקרבים וצועדים אל עבר יום כיפור. השאלה שלי היא האם אני צריך לסלוח לו? למרות שהוא פגע בי ובעדה שלי? שהרי הדעות שלא לא ישתנו גם אם הוא יבקש סליחה.

תשובה

שלום וברכה

ימים אלו ימי הסליחה כל אחד צריך לסלוח בלב שלם לחבר שפגע בו. אין יוהכ"פ מכפר עד שירצה את חברו. בשעת מנחה של יוהכ"פ לפני כל נדרי מנהג לומר תפילה זכה שיש בה סליחה ומחילה לכל ישראל. השבת אנו נקרא אי"ה את הברית המתחדשת שבין ישראל לה' החידוש הגדול בברית זו היא מצות ערבות. לכן, כל אחד צריך להיות ערב לחבירו ומוטלת עליו חובה לסלוח לו בלב שלם
בברכה
מאיר נהוראי

כתבות נוספות