שאל את הרב

מציאת זיווג

חדשות כיפה הרב שמואל וינגרטן 17/01/10 01:20 ב בשבט התשע

שאלה

יש לי בעיה במציאת זיווג, כל הפגישות שעשיתי עד עכשיו ולא יצא כלום..

כי המראה שלי לא מלבב, עברתי תאונה בחיי ונפצעתי בפניי, ונתמלאו חתכים חתכים

וצלקות...ואני דיי מרתיע, וכשאני מגיע לפגישה אני מרגיש כבר את הפסילה של הבחורה

כשאדם לא יפה, הוא צריך הרבה יתרונות בשביל לחסות על זה

אם זה אישיות נדירה או תכונה בולטת וחיובית..וכשאדם יפה זה מחסה לו על המון חסרונות שלו

לי אין אישיות מיוחדת או תכונות בולטות, אני אדם רגיל עם שאיפות נורמליות

ופשוט החסרון הזה נורא מעציב אותי, ואני מרגיש שאני לא ימצא את זיווג שלי ככה

תשובה

שלום וברכה.
ראשית, תרשה לי לחלוק על מה שכתבת בשאלתך "אני אדם רגיל עם שאיפות נורמליות". אין יהודי "רגיל". ישנם כאלה ששואלים את עצמם: מה מיוחד בי? מדוע שמישהי תרצה אותי? והתשובה היא כזו: לכל אדם יש תכונות מסויימות. אותן תכונות קיימות אצל כל אחד ואחד בעולם, השאלה היא כמה יש מכל תכונה אצל כל אדם. למשל: יש אדם שהוא נדיב בליבו, אך במקביל הוא גם חוסך כסף. השאלה היא: כמה "אחוזים" יש מהתכונה הראשונה וכמה מהתכונה השניה? כך ניתן לומר על כל התכונות הקיימות. השילוב של כל ה"אחוזים" מכל התכונות הופך אותך לאדם מיוחד מאין כמוהו, שאין כמותו בכל העולם כולו!!! זה מה שמיוחד אותך, ולכם אינך אדם רגיל. עליך לחשוב על תכונות אלה ועל ה"מינון" של כל אחת מהן ולהכיר את נפשך בצורה עמוקה יותר. ברגע שתדע מה מיוחד בך שאין באף אדם אחר, יהיה לך יותר קל לעמוד מול מישהי שתרצה לפתח איתה יחסים והבטחון העצמי יגדל. כדי לעשות זאת (ואין אני אומר שזה קל) כדאי לך להתייעץ עם רב שמכיר אותך בצורה טובה והוא, עפ"י הבנתו יסייע לך להכיר את עצמך.
לדעתי, אין לך סיבה להצטער על המראה החיצוני. הקב"ה בחר שבדרך זו אתה תבנה את חייך, וכדאי לסמוך עליו שהוא עשה זאת לטובתך (אי אפשר לדעת מדוע זה קרה, אך כל מה שהוא עושה זה לטובה). עכשיו, כשזאת המציאות, יש להפיק ממנה את הכי טוב שאפשר.
והכי חשוב: את כל התהליך שהמלצתי לך לעבור, עליך לעשות לא מתוך יאוש אלא מתוך שמחה, אהבת החיים ובטחון במי שאמר והיה העולם וייעד לך את זיווגך משמים, שבעזרת השם יגיע במהרה. וכמובן, להתפלל...

בהצלחה!!

כתבות נוספות