שאל את הרב

מה מטרתי בעולם הזה? איך אגלה את ייעודי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/07/01 14:50 כד בתמוז התשסא

שאלה

שלום!!

שאלתי היא כזאת, מה מטרתי בעולם הזה? איך אני מגלה את התפקיד שלי בעולם הזה?

מקווה שתענו לי במהרה.

תודה רבה רבה!!

אודי.

תשובה

שלום לך,
מטרתו של האדם בעולם היא לעבוד את ה'. אמנם במסילת ישרים בפרק א' כתוב: "והנה מה שהורונו החכמים זכרונם לברכה הוא שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' וליהנות מזיו שכינתו", אלא שבאמת אנו רוצים להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו, לא מכיוון שזה "כיף", שכן אם זו הסיבה אף פעם לא נתענג על ה', אלא ההתענגות על ה' יכולה לבוא רק כשדברי ה' הם תאוותך וכל רצונך בהם. וכמו שאמרו במסכת אבות: "עשה רצונך כרצונו", ואם כן ממילא אין זה סותר את זה שמטרת החיים היא לעבוד את ה', אלא שזה קצת מסביר מה הכוונה בעבודת ה'.
עבודת ה' היא לרומם את עצמנו ואת העולם (גם זה כתוב במסילת ישרים פרק א' "ואם תעמיק עוד בעניין תראה"), לחיים כאלה שרצון ה' גלוי בהם ועל פיו חיים. וכן זה אומר עבודת מידות שתעשה את האדם בעצמו טוב ודבק במידותיו של הקב"ה, וכמובן -לימוד תורה שמרוממת את האדם בעצם לימודו ומלמדת אותנו את הדרכים לגלות את אלוקים ולרומם אותנו.
אמנם, דבר זה נכון לגבי כל יהודי, אבל לכל אחד יש תפקיד ספציפי מעליו, שהרי לולא זאת לא היה נברא. כדי לגלות מה תפקידו יגיע האדם , קודם כל, על ידי התעסקות ועמל בדברים שנכונים לכולם. קרי - קיום מצוות, עבודת המידות ולימוד תורה. בתוך זה כל אחד יוכל למצוא את תפקידו המיוחד. זה לא מתגלה מיד, ויש להתמיד כל העת בדרך הכללית, אך כשלב שני ניתן בהמשך להעזר בסימנים שונים ולפיהם לכוון את עצמי. כגון: מהם כשרונותיי. (כדוגמא בלבד, להמחשת העניין, אדם בגובה מטר ושישים, די ברור שיעודו אינו להיות שחקן כדורסל...). מה נטיות ליבי - גם את זה נטע בי הקב"ה וזה יכול לסייע לאדם, כשיתבונן לאילו דברים הוא נמשך ובהם הוא מוצא סיפוק (וממילא ברור שהוא גם יעשה אותם טוב יותר בגלל זה). וכמובן, צריך לקחת בחשבון מה עם ישראל צריך בתקופה זו. ואם יתברר, למשל, שיש מחסור במחנכים טובים, ואתה מוכשר לעניין ולבך נוטה לזה - ייתכן שזה ייעודך.
ואחרון חביב, להתפלל לה' שיכוון אותנו בדרך הנכונה לעשות את רצונו ולמלא את שליחותנו בצורה הטובה ביותר.
בברכה
שמואל, חברים מקשיבים

הערה: מומלץ לעיין בתשובה אחרת שלנו בנושא זה, בשם: האם יש מטרה לחיי? מה ייעודי? (אמונה).

כתבות נוספות