שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה הרב מאיר נהוראי 03/06/05 13:43 כה באייר התשסה

שאלה

אני ילדה בת *15 ולפני מס' חודשים יצא לי להכיר במקרה בן אחד מהשבט שלי. לאחר בערך חודש נהיינו חברים. אנחנו מאוד אוהבים אחד את השני, ומתכננים להינשא בעתיד, אנחנו מודעים לעניין שקשר בגיל כזה, זה לא אידאל... אבל הקשר הזה כבר נוצר וכרגע אין לנו יכולת להפסיק אותו. ההורים שלי מתנגדים לקשר ועושים הכל בשביל לנתקו. בגלל מצוות כיבוד הורים, החלטנו לנתק את הקשר ומאותו רגע שנינו היינו פשוט שבורים! לא החזקנו מעמד!! וחזרנו להיות חברים. ראוי לציין שאנחנו שומרים נגיעה ומקפידים מאוד על הכללים.

לאחר שההורים שלי שמעו שחזרנו הם ממש רבו איתי שאנתק את הקשר - אבל אני פשוט לא מסוגלת, אני אוהבת אותו ובעתיד מקווה להתחתן איתו!!! אני חייבת לציין שהורי מתנגדים רק מכיוון שהם חושבים שקשר בגיל כזה הוא לא טוב, והרבנים אינם מאשרים אותו. מה לעשות? אני לא מסוגלת לנתק את הקשר, פעם קודמת זה פשוט שבר אותי!!!

תשובה

שלום וברכה

במצב שבו את נמצאת קשה לתת עיצה. בסך הכל את מתארת שהקשר הוא משמעותי וקשה לך לנתקו. אולם אם את חושבת על הדברים לעומק צודקים ההורים שבשלב זה הקשר הוא מיותר והוא מפריע למהלך חיים תקין שבו את אמורה להתפתח ולפרוח בצדדים שונים של אישיותך מלימודייך ועד לאחר מכן שרות לאומי ולימודים במדרשה. את נכנסת למצב שבו תאלצי לוותר על דברים משמעותיים בהתפתחות וכן להיכנס לדלמות הלכתיות לא פשוטות. את מאד צעירה וכעת מוטלות עליך משימות אחרות ברגע שתחשבי על הדברים לעומק ותעשי עבודה נכונה על הנפש תוכלו להיפרד בהתחלה יהיה קשה ובמשך הזמן אני מאמין שיהיה קל יותר
בהצלחה
מאיר נהוראי

כתבות נוספות