שאל את הרב

כיבוד הורים

חדשות כיפה הרב מאיר נהוראי 31/08/04 13:44 יד באלול התשסד

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב

אני בת למשפחה מרובת ילדים. הנני החמישית במספר (מתוך עשרה). גדלתי במשפחה טובה ובריאה, ילדותי היתה שמחה ומאושרת ונטולת כל דאגות. הורי היו הורים טובים, אוהבים ודואגים והשלום והשלוה שררו במשפחתי. בשנתיים האחרונות חל מפנה. הורי, שהיו תמיד אוהבים ומכבדים זה את זו, השתנו ללא הכר. הורי רבים ומתווכחים על כל נושא, אפילו הפעוט ביותר, לעיתים הם אף לא מדברים אחד עם השני, לעיתים הם משתמשים במילים מאוד לא יפות ומזלזלות, גם בנוכחות הילדים ואף בנוכחות אורחים.אחי הקטנים גדלים בבית של ריב ומדון. לעיתים רחוקות הורי מצליחים להתפייס, אך לא לאורך זמן, ושוב חוזר המצב להיות גרוע. מאוד כואב לנו (הילדים) במיוחד הגדולים, שזוכרים ימים של אושר, ניסינו לדבר איתם,כל אחד בנפרד, וגם ביחד, אך זה לא עוזר... אבי לא מוכן ללכת לייעוץ (הוא בעצמו רב גדול ויועץ לזוגות אחרים) אימי מוכנה אך צריך שניים לטנגו. מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לשפר את המצב באופן שלא יפגע בכיבוד הורים?

תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

כאשר ישנן בעיות בין ההורים, ויש בכח הילדים להתערב בצורה חיובית בכך אתם מקיימים מצות כבוד הורים. כמובן, שצריך לדעת איך לעשות וכיצד לדבר אל ההורים. הבעיה היא גדולה שמחד, לפי התאורים יש צורך בטיפול זוגי ומאידך, אבא הוא רב ויועץ בעצמו ולכן יש לו בעיה ללכת ליעוץ. לפי דעתי, נכון לשכנע את האב דרך המקורות התורניים שיש כרגע בעיה בבית, ולכם כילדים שאוהבים ומכבדים יש בעיה לחיות בסיטואציה כזו. תגלגלו את הכדור לאבא ותאמרו לו שאין אתם רוצים לתת לו הדרכה שכן הוא גדול מכם בחכמה ובדעת אבל שיאמר לכם כיצד הוא חושב לפתור את הבעיה, שלכל הדעות היא חמורה. יתכן, ואם הכדור יהיה בידיו המוטיבציה לתת פתרון תגדל
בהצלחה
מאיר נהוראי

כתבות נוספות