שאל את הרב

טיפול שיניים

חדשות כיפה הרב דוד פנדל 14/03/04 06:36 כא באדר התשסד

שאלה

שלום לכבוד הרב,

ראשית, אני הייתי בטיפול אבל אימי משמלמת, גם אם הדין אינו אתנו מקווה שאשכנע את אימי...

כבוד הרב, עשיתי בדיקת שיניים ולמעשה, הייתי צריך 3 סתימות. הרופאה(הטיפול הבא זה כבר נהיה רופא, ב"ה)רשמה שצריך לעשות סתימות לבנות.

סתימה לבנה עולה כ 260 ש"ח, ואין כמעט החזר מהביטוח וסתימה רגילה עולה כ 130, אני לא שמתי לב לקביעתה והנחתי שרק כאשר אין ברירה ומדובר בשיניים קדמיות צריך סתימה לבנה, וגם אם כך בכל מקרה מתייעצים עם המטופל. כאשר הלכתי לטיפול לרופא השני הוא אמר שלי שכתוב שצריך לעשות סתימות לבנות, אבל אני מכריע(אני בעל הבית), הנחתי שהסכום לסתימה הלבנה הנו גבוה יותר, אבל הרופא רק ציין שהסתימה טובהיותר ובריאה יותר ואמרתי לו שאם הרופאה כתבה שצריך לעשות אז צריך. ולאחר הטיפול אימי שמעה שצריך לשלם סכום גדול(520 עבור 2 סתימות) והיא אמרה(למזכירת המרפאה) שהיא לא ידעה שמדובר בסתימות לבנות, שהרי אלו לא שיניים אחוריות, והיא אמרה שהרופא ציין שאלו סתימות לבנות, אבל הנחתי שמה צריך לעשות(מה שהומלץ על ידי הרופאה), עושים. המזכירה התנצלה על אי ההבנה ואמרה שתשתדל לבדוק את העניין ולחזור אלינו...ואם זה בסדר נשלם כסתימות רגילות ואם לא נשלם רגיל...

רציתי לשאול את הרב עם מי הדין, וגם אם הם יצדיקו אותנו, האם זה לא יחשב רמאות מצידנו..

מחילה מכבוד הרב על אורך השאלה, ותודה רבה על ההתיחסות!

ב.

תשובה

א. כיון שהדיון עם שני הרופאים היה שלך ולא של אימך, אתה למעשה המעסיק של הרופאים, ואם הנך ילד מעל גיל בר מצוה, אתה עקרונית החייב לשלם להם עבור הטפול.
ב. כיון שידעת מראש והסכמת לסתימה לבנה, אין כן הטעיה מצד הרופאים וההסכם הוא שריר וקיים, ולכן אתה חייב לשלם את הסכום שנדרש עבור שתי הסתימות. (520).
ג. אם תהיה מחילה על חלק מהסכום מצד המרפאה, אם הקובע בענייני הכספים במרפאה (מזכירה, רופא וכדומה) יודע שאכן ידעת על כך, אלא שאמך משלמת והיא לא ידעה, והוא מחמת כך מוחל לכם על חלק מהסכום, אין בזה הטעיה, והמחילה תופסת.

תשובת הרב דרור טוויל שליט"א - דיין בבית דין צדק בשדרות ע"י ישיבת ההסדר

כתבות נוספות