שאל את הרב

הגבהת ספר תורה

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 31/08/07 01:35 יז באלול התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב

כאשר מגביהים את ספר התורה לאחר שמוציאים אותו מרימים את האצבע ואומרים איזה משפט.

רציתי לדעת מה המשפט שצריך להגיד.

בסידור מצאתי משפט בעל 3 שורות

מה צריך להגיד?

תשובה

לשואל שלום רב.
כשמגביהים את ספר התורה, אומרים את הפסוק "וזאת התורה אשר שם משה לפני בני ישראל" ומסיימים בפסוק "...על פי ה' ביד משה". את זה אומרים בד"כ בקול. בקהילות שונות יש שנהגו להוסיף פסוקים שונים אח"כ, כל עדה ומנהגה, כפי שמופיע בסידור. אבל העיקר זה הפסוק הראשון (וזאת...משה)
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות