שאל את הרב

איך לבחור דרך חיים?

חדשות כיפה צוות ישיבת אלון מורה 15/12/05 21:53 יד בכסלו התשסו

שאלה

אנשים כיום, במיוחד הנוער, מאוד מבולבלים ולא יודעים איך בדיוק למצוא את עצמם ואת השביל שלהם בעבודת ה'.יש רצון להתקדם ולהתחזק אבל איך...

אני מבקשת לדעת איך אדם יכול למצוא את השביל הזה שלו ואיך אפשר להיבנות בתקופה ככ מבולבלת ומבלבלת.?

תשובה

שלום וברכה,
השאלה אמנם קצרה, אך התשובה לשאלה חשובה כזו צריכה להיות מאוד ארוכה. אשתדל לגעת לפחות במספר נקודות, בתקווה שיהיו הן בשבילך פתחים לבירור המשך דרכך:

איך בוחרים את הדרך לעצמנו?
בימים עברו היה הולך האדם אל "הרואה", הנביא, והוא היה מדריכו ומראהו את הדרך שבה הוא צריך לילך, הן מבחינת אישיותו הפרטית, והן מצד תפקידו כחלק מעם ישראל.
לצערנו, כבר דורות רבים אבדה הנבואה מן הנביאים.

ואף על פי כן, "מן החכמים לא בטלה.. וחכם עדיף מנביא" (בבא בתרא דף יב').
כיום, המפתח הוא [להתחבר לתלמידי חכמים], ללמוד מתורתם ולקבל את הדרכתם - הן בצד האישי, כיצד למצוא את מקומי שלי בעבודת ה', והן בצד הכללי, כיצד ליטול חלק בפירמידה הענקית של עם ישראל, מתוך מיצוי כוחותי בשלמות.
(איך לבחור ו"לעשות לי" רב - זו שאלה בפני עצמה.
על קצה המזלג: בעיקר לפי מידותיו- ענוה, יראת שמים, יחד עם הרגשה אישית של התחברות אליו, ועוד).

כמובן, אין הלימוד מפי רב מוריד ממך את האחריות לבחון את הדרך שבה רבש"ע מוליך אותך ולנסות לראות מהו הכיוון שאליו את צריכה לפנות.
הדרך לכך היא מתוך [הקשבה] לעצמך, בהתבוננות בכוחות הטובים שבך, מתוך הכרת חולשותייך, בעמידה על נטיותייך החזקות, בתשומת לב לפעילויות שאת שמחה ורוצה לעסוק בהן, ועוד כהנה וכהנה.

וככלל, [אמונה] בהקב"ה שמוליך אותך ומלווה אותך בדרכך, מתוך הכוונה תמידית במאורעות ובמצבים שעימם את נפגשת ומהם את אמורה ללמוד.

לצערנו, אין מתכונים פשוטים וברורים. כל אחד מוצא את דרכו לפי כוחות נפשו. אפשר ללמוד בהרחבה את הכללים והעקרונות (כדוגמת מה שהזכרנו על רגל אחת) ולנסות ליישם אותם על עצמך.

והעיקר: [לא להתייאש!], להמשיך הלאה, גם אם קשה ולא הכל מובן.

ובינתיים, בהצלחה בדרך (הנמשכת עד 120)
ומתוך סבלנות של אמונה, נזכה כולנו לברר את שביל הזהב של עצמנו ושל עמנו.
אמיר

כתבות נוספות