שאל את הרב

אהבת יעקב ורחל

חדשות כיפה הרב דוד הריסון 22/08/04 23:50 ה באלול התשסד

שאלה

בס"ד

שלום לרב!

באחד מהמאמרים של הר' אבינר קראתי על אהבת יעקב את רחל.הוא נשק לה ובכה כי הבין כי היא החצי שלו,שהיא חצי מנשמתו,שזהו זיווג אלוקי אמיתי.

שאלתי היא,האם רק יעקב הרגיש בזה?

האם זו היתה אהבה 'חד צדדית'?

למה לא מתואר שרחל גם הרגישה זאת,שהרי מסופר רק על יעקב שביטא את זה..?

תודה רבה מראש:)

תשובה

שלום וברכה
לא ראיתי את המאמר שעליו את מדברת, אבל לגבי שאלתך, דרכה של האשה לבטא את רגשותיה ברמזים ולא בפנייה ישירה ואולי זה כוונת הכתוב שהביא את הדברים כך.
האיש מבטא את החיזור המעשי והפניה הישירה.
האשה מבטאת פנימיות ורגש, על האיש להצליח לקלוט את הרמזים של האשה ואם לא הצליח בכך האשה חשה בכך ו"דמעותיה מצויות".
ראשי התיבות של החודש "אלול" מופיע בשיר השירים בפסוק "אני לדודי ודודי לי", כאן דווקא הרעיה היא החשה את כל כולה שייכת לדוד ולא ממתינה והתוצאה היא שהדוד שלה!
ההדדיות קיימת אך כמו במוזיקה על כל אחד לנגן בכלי הנגינה המיוחדים שלו.
בברכה

כתבות נוספות