שאל את הרב

עיקבתא דמשיחא

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 14/12/20 12:54 כח בכסלו התשפא

שאלה

שלום הרב,

לפני שאלתי אני רוצה לציין שאני מאמין בביאת המשיח בלב שלם, יש לי כמה שאלות ועליהן עוד שאלה. אני מאמין ומצפה למחכה למשיח כעל יום, אם למשל עבר חצי יום אני צריך בכל רגע ורגע לצפות למשיח שיגיע עכשיו? או בכללות באותו היום?

ועוד דבר: אני מאמין ומצפה למשיח אבל יש נבואות על ביאת המשיח שנראה( אני לא יכול לדעת אבל בכל זאת) שלא התקיימו ועל פי הנבואות המשיח יבוא אחריהן אז קודם כל: האם המשיח יכול לבוא לפני קיום הנבואה? שכן, אם נראה, שהנבואה לא התקיימה למה צריך לצפות למשיח בכל יום ויום הרי אם הנבואה לא התקיימה למה אנחנו צריכים לצפות? האם בזכות הציפייה שלנו המשיח יבוא לפני קיום הנבואה? אני עדיין מאמין בלב שלם ומצפה למשיח, רק אשמח שתסביר לי ותבאר את שאלתי. מקווה שהסברתי כיאות תודה.

ע'.

תשובה

לשואל שלום רב.

אנו מאמינים בביאת המשיח. לאמונה זאת יש משמעות מאד גדולה - עלינו לפעול לכך שהמשיח אכן יבוא. זה אומר גם בתחום של תפילה ותשובה, להכין עצמנו נפשית ורוחנית. זה אומר גם בתחום התודעה שלנו למשל ללמוד על בניית בימ"ק, קרבנו, דיני טומאה וטהרה וכד'. וזה אומר גם לפעול במרץ להשבת מלכות ישראל - הקמת אומה בריאה ושלמה וכו'.

אלו תהליכים לא קלים. ועלינו לפעול כבר היום לקידומם. זה משמעות האמונה בביאת המשיח. מי שלא מאמין בביאת המשיח היום אינו טורח להתאמץ, כי אין מה למהר, יש זמן. האמונה שהמשיח יכול לבוא היום וזה תלוי בנו, משמעותה שעלינו לפעול כבר היום. לא אח"כ.

לגבי הפרטים איך בדיוק ומה קודם למה, כתב הרמב"ם (הלכות מלכים פרק י"ב): וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו שדברים סתומין הן אצל הנביאים. גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו אלא לפי הכרע הפסוקים ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן ולא ישימם עיקר שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה ... ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו.

בברכה

אפי קיציס

כתבות נוספות