שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה הרב שמואל וינגרטן 24/01/10 22:42 ט בשבט התשע

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני מתחתנת בעוד כשבועיים , בן זוגי חוזר בתשובה מזה כשנה וחצי. החתונה ,תהיה בהפרדה רק בריקודים, הבנים ירקדו בצד אחד של האולם והבנות בצד אחר . האם יש צורך בהפרדה עם מחיצה או מספיק שרוקדים באיזורים שונים. יש לציין כי מי שממש ירצה יוכל לראות את הבנות רוקדות ומי שמקבל עליו את האיסור אין סיבה שיראה. לי קשה עם העובדה שתהיה מחיצה.

בתודה מראש

טל

תשובה

שלום.
חז"ל קבעו כי אסור ללמוד תורה מתוך ספר לאור הנר, כי חוששים שמא הלומד יטה את הנר כאשר השמן יהיה לקראת סיום והלהבה כבר לא תבער כראוי.. לכאורה מה הבעיה? למה לא סומכים על האדם שלא יחלל את השבת? אלא, שזהו תפקידם של חז"ל - לשים לנו גבולות (מצוות דרבנן) כדי שלא נעבור על איסורים הקרובים לדאורייתא או ממש דאורייתא.
לענייננו. נכון שאם אדם באמת רוצה לראות את הבנות, הוא יוכל לראות אותן, וזה גם אם תהיה מחיצה. אך לגבי אדם שלא רוצה לראות - מי יערב לו שהוא יצליח להתגבר על יצרו כאשר לא יהיה שום דבר שיפריע לו מלראותן? חז"ל קבוע כי לשים מחיצה בין ריקודי נשים לגברים כדי שליצר לא תהיה אפילו מעט אפשרות להשתלט על המשמח את החתן והכלה. כמובן, אינני מדבר על מי שלא מצליח להתגבר על יצרו באופן קיצוני ולמרות המחיצה הוא הולך להסתכל בין החרכים או מאחור (דרך אגב, גם אנשים כאלה לא יעשו זאת כי מסתכלים עליהם...). אני מדבר על מי שכן רוצה להישמר (כולל החתן הנכבד), המחיצה מאוד מסייעת לו להצליח במשימה. זאת הסיבה שההלכה מחייבת אותנו בעניין זה, וע"כ זה מה שראוי ונכון לעשות.
דבר נוסף: אמנם כל ההתחלות קשות, אך איך שתהיה ההתחלה שלכם, כך יראו בעז"ה גם החיים שלכם. אם בחתונה תשתדלו להקפיד על קלה כבחמורה, הקב"ה יתן לכם שכר - כח ועוצמה להמשיך ולעמוד בשאלות שקשה יהיה לכם להתמודד איתם, כפי שקורה לכם גם עכשיו.

נכון שהדבר קשה, אך כדאי, מומלץ ונכון!
מזל טוב! מזל טוב! שתזכו להקים בית קדוש בישראל המיוסד על אדני התורה והמצווה!!!

כתבות נוספות