שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה צוות רבני ישיבת ההסדר כרמיאל 06/06/10 10:32 כד בסיון התשע

שאלה

שלום,שמי עדי מיטל ואני סטודנטית באריאל למדעי ההתנהגות.

הנושא שאני מעוניינת לשאול עליו הוא כל הנושא של זיווג.

ב"ה 4 מחברותיי הטובות כבר מצאו את זיווגן. 2 התחתנו כבר וה-2 האחרות מתחתנות עוד חודשיים וחצי בעז"ה.

מה שרציתי בעצם לשאול זה אולי אני עושה משהו שהוא לא בסדר כי אני לא בדיוק מקבלת הצעות לשידוך ואם כן בדר"כ זה לא בדיוק קורה אלא סתם הצעות באוויר.אני פשוט לא מבינה למה זה ככה ואולי יש משהו שצריך לעשות או אני לא יודעת בשביל שהעניין יסתדר.אני מבינה את הקטע של בעתו ובזמנו אבל אני חושבת שכן הגיע זמני,שזה כן משהו שאני מאוד רוצה.מהתיכון זה משהו שאני מאוד רוצה ותמיד רציתי וחברותיי שמתחתנות והתחתנו בכלל לר כיוונו לדבר הזה.זה לא היה משהו שהן רוצות מאוד וכ"כ מוקדם גם וזה פשוט קרה להן.אני יודעת ומאמינה שהקב"ה מזווג את הזיווגים הנכונים והאמיתיים לכל אדם והוא מביא לו אותו בעתו ובזמנו כשהקב"ה יודע שהאדם מוכן לזה אבל אני באמת מרגישה שאני מוכנה וזה לא בגלל שהרבה מתחתנות סביבי אלא כי זה רצון שהתחיל עוד הרבה לפני.אני באמת מעוניינת לדעת מה אני עושה לא בסדר.זה נושא שנורא מכאיב לי ונורא קשה לי איתו ואני אשמח אם תחזרו אליי במהרה.תודה רבה!

תשובה

בס"ד

שלום לך

ניכר מתוך מה שכתבת, עד כמה הדבר הזה מציק ומעיק עלייך, ונתפלל בע"ה שבקרוב יימצא השידוך המתאים לך.

אבל מאד חשוב שלא תיכנסי להרגשות אשמה, את לא אשמה בכך, את משתדלת ומתפללת, ותמשיכי בע"ה בכך, ואין שום צורך להאשים את עצמך בכך.

אני מבין מתוך מכתבך שאין לך הצעות שידוכים טובות, וזו אכן בעיה. את זקוקה לקצת אומץ כדי לעשות בכך שינוי: 1. לדבר עם חברותייך המתחתנות, אולי לבעליהן יש יכולת לעזור לך. 2. יש כיום שדכניות ואתרי שידוכים טובים וצנועים שדרכם ניתן לקבל הצעות.
את צריכה להשתדל להיות אקטיבית בעניין הזה, ולהמשיך להתפלל אל ה'.

חשבונות של מעלה, מי מתחתנת קודם ומי אחר כך, אין בידנו לדון, אין לנו הסבר למה זו מחכה שנים רבות וזו זוכה מייד, אבל מאמינים כי "טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו".

בהצלחה ובשורות טובות בקרוב

הרב יעקב ידיד
ישיבת כרמיאל

כתבות נוספות