שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה צוות ישיבת קרני שומרון 26/01/06 17:44 כו בטבת התשסו

שאלה

שלום!

אני בסניף בני עקיבא ונפתח אצלנו פרוייקט חדש ובו כחצי שעה לפני המפקד בשבת מישהו מחבריא ב' לומד חברותא עם מס' ילדים מחבריא ב'. הצטרפתי לפרוייקט הזה ואני עושה אותו ל3 ילדות משבט מעפילים-כיתה ז'. הייתי שמחה לקבל הצעות לנושאים וספרים שאפשר ללמדן, נושאים שעשויים לעניין אותן וכו'..

אם אפשר בבקשה לענות במהירות האפשרית כי בשבת הפרוייקט מתחיל..תודה רבה!!

תשובה

ברכותי על פרויקט חשוב זה, וישר כח לך שהצטרפת לפרויקט. אני מקוה שתשובתי תועיל לך למרות שהיא ניתנת באיחור.
כדי לדעת מה הנושאים שכדאי ללמוד במסגרת כזו אני ממליץ בשלב ראשון להתייעץ עם הבנות מהו הנושא שעליו הם מעוניינות ללמוד. כדי שהתשובות יהיו מועילות כדאי להכיר רשימת נושאים אשר לפי דעתך יכולות לעניין אותן ולתת להם לבחור מרשימה זו או להציע נושא חדש. לפעמים הפגישה עם מכלול נושאים מעוררת למחשבה על נושא אחר שאת כלל לא חשבת עליו אך את הבנות הוא מטריד. הרבה פעמים בגילאים אלו עומדות על הפרק שאלות של קשר בין בנים ובנות, צניעות בלבוש וצניעות בחברה מעורבת, זהות עצמית, רצון עצמי מול רצון הורים/מורים וכד'. אפשר גם לבחור למוד שאינו ממוקד דווקא לנושא אלא לספר. למשל ניתן ללמוד פרקי אבות ודרך כך לדון במידות עמם אנו נפגשים יום יום. על פרקי אבות ישנם חבורים רבים ומגוונים ומתוכם תבחרי את המתאים לך ולבנות, אני ממליץ על ספר 'משל אבות' שחובר ע"י הרב חדד, הספר כתוב בשפה קלה ומובנת, הוא כולל הסבר של המשנה בדרך הפשט בצירוף סיפור פיקנטי, וכן מוסיף הסבר קצר על התנא המוזכר במשנה הנלמדת. ניתן גם ללמוד על הפרשת שבוע, להסביר את פשט הכתובים ואת המסרים הכלולים בפרשה, מורגלים אנו לחשוב כי כולנו חכמים וכולנו נבונים בהבנת הפרשה אך לא כך הם פני הדברים, נסי והיווכחי.
במידה ואת מעוניינת שהלמוד יהיה יותר חוויתי אפשר לקרא סיפורי תנ"ך ולנסות להבין אותם ברמה עמוקה יותר. לחילופין אפשר גם לקרא סיפורי צדיקים [כגון סיפורי קרליבך] ולעורר דיון סביבם.
אני מאחל לך בהצלחה במשימה חשובה זו ויהי רצון שהקבוצה כולה תפיק את המירב מפעולה מבורכת זו.

בברכה,
צוות משיבים ישיבת ההסדר קרני שומרון
karnei_shomron@intermail.co.il

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368