הקורונה חוזרת? אלו הדברים שכן התגעגענו אליהם

התפרצות הקורונה בימים האחרונים מעלה חששות באשר לחזרה מחודשת של ההגבלות והמסכות. עד שזה יקרה, אנחנו כאן כדי להזכיר לכם את הצדדים החיוביים של הסגרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 17:47 יא בתמוז התשפא

הקורונה חוזרת? אלו הדברים שכן התגעגענו אליהם
צילום: shutterstock

לפני כמה חודשים, כאשר הזדרזנו לשלוף כתף ולקבל מחט עמוסה בכל טוב תוצרת פייזר, פנטזנו שהכל מאחורינו. מיהרנו לשתף תמונה באינסטוש, (בצניעות, כמובן שבצניעות) עם אימוג'י נרגש ופתגם ממוחזר. עם הזמן ההגבלות הוסרו, חזרנו לפגוש קשישים וליהנות מהופעות. התו הסגול נעלם ולאחרונה נפטרנו גם ממסכות בחללים סגורים.
בימים האחרונים נדמה שמסיבות סוף קורונה היו מהירות מדי. ישראלים שחזרו מחו"ל טרחו לייבא גם את הווריאנט ההודי והתפרצות חדשה התגלתה בקרב תלמידי בית ספר לא מחוסנים. המציאות מראה שככל הנראה עדיין נזדקק לחבילת המסכות הוורודות שדחפנו לאחת המגירות במטבח. כדי להקל עליכם את החזרה לשגרת קורונה, ולהזכיר שלא הכל היה נורא בתקופות הסגרים האפלים, ערכנו עבורכם סקירה שתעורר את הגעגוע למה שהיה כאן קודם. 

מסכה: נכון, זה היה הדבר הכי קשה להתרגל אליו. כל יציאה מהבית, כל ביקור אצל השכנה, עצירה לתדלוק. רגע לפני תמיד יש לוודא שפיסת בד או פלסטיק מכסים את האף והפה. סבל צרוף זה היה: המסכה נדבקה לזיעה בקיץ, נרטבה מגשם, הגבילה את הבעות הפנים ואילצה את היפות שבינינו להיפרד מהליפסטיק. אבל, אנחנו כאן כדי להזכיר שלא הכל היה נורא כל כך, והפלסטיק המגעיל גם היה טוב אלינו, מעבר למניעת הדבקה כמובן. בזכות המסכה יכולנו להימנע מאמירת שלום למכרים. משקפי שמש גדולים, מסכה מעל האף. מי יזהה אותנו ככה? התירוץ המושלם להימנע ממלמולי שלום במעלית אפשר גם לדבר לעצמנו ברחוב בלי להיראות כמו תמהונים. היתרון הכי חשוב, נשים, יכולתן לוותר לעצמכן קצת בתחום הטיפוח האישי. חוץ מהגבות, כמובן. 

משרד הבריאות בסרטון הדרכה למסכות ביתיות 

שני מטרים: כל טירון קורונה זוכר את נהלי משרד הבריאות, והחשוב שבהם: שמירת מרחק שני מטרים מכל אדם; בתור לקופה, בחדר המתנה או סתם ברחוב. לא להידחק, לא להיצמד, תמיד להתרחק. בימים הלחים הבאים עלינו לטובה בעלי חוש ריח מפותח במיוחד עלולים להתגעגע למרחק הכפוי בין הבריות, ולכן, התפרצות מחודשת של הנגיף עשויה להוות חדשות משמחות עבורם. 

בידוד: השגרה מכה בעוז, ולמרות שמערכת החינוך יצאה לחופשה, רובנו ממשיכים בעבודה כרגיל. בתקופת הקורונה, הפחד הכי גדול היה להיכנס לארבעה עשר יום של בידוד מוחלט מהעולם. אבל בימים אלו, כאשר הפקקים והחום מרחיקים מאיתנו כל רמז לחופשת הכל כלול באילת, הבידוד נראה כמו חלום מפתה במיוחד. מזגן, ספה, נטפליקס ועוגיות. הבו לנו בידוד עכשיו. המשקיעים שבינינו יכולים להתארגן מראש עם ערימת הספרים שקנו במבצעי שבוע הספר, בתוספת רשימת מטלות ביתיות והבטחה לא ממומשת ללמוד שפה חדשה בתוך עשרה ימים.