בפנים גלויות: מחר תבוטל חובת מסכה בחללים סגורים

שבועיים בדיוק לאחר ביטול התו הסגול והירוק, תבוטל מחר חובת עטית מסכה בחללים סגורים. משרד הבריאות מסייג: בבתי חולים ובנמל התעופה עדיין נדרש לעטות מסכה | נתוני הקורונה העדכניים: 206 חולים פעילים בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/21 20:48 ד בתמוז התשפא

בפנים גלויות: מחר תבוטל חובת מסכה בחללים סגורים
צילום: Miriam Alster/Flash90

שבועיים בדיוק לאחר הסרת רוב מגבלות הקורונה וביטול התו הירוק והסגול, ממחר (ג') נוכל לוותר על סממן המגפה הבולט ביותר גם בשטח הפתוח. בטקס חילופי השרים במשרד הבריאות שנערך היום, ציין מנכ"ל המשרד חזי לוי כי חובת עטית המסכה בחללים סגורים מבוטלת החל ממחר. 

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, חובת עטיית המסכות תמשיך להתקיים במוסדות גריאטריים, בתי חולים-במחלקות בסיכון גבוה כמו מושתלי איברים, מרפאות-במחלקות לסיכון גבוה וכן גם בנמל התעופה בן גוריון, באזורי הנחיתה. 

בשורה זו באה בעקבות נתוני תחלואה מעודדים במיוחד. בהתאם להודעה שפרסם משרד הבריאות, אתמול התגלו בישראל ארבעה מאומתים חדשים בלבד, מתוך 20,946 בדיקות לגילוי קורונה. נכון להיום, בישראל יש 206 חולים פעילים, 30 חולים במצב קשה ו-20 מונשמים. סך הנפטרים מהמגיפה עומד על 6,430 נפטרים מאז פרוץ המגיפה. 

בתחילת החודש פרסם משרד הבריאות את עמדתו באשר באשר לחיסוני קורונה בקרב מתבגרים בין הגילים 12-15. בצמרת המשרד, שכללה את מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי, פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש, דוקטור בועז לב מנהל הצוות לטיפול במגיפות, נציגי איגוד רופאי הילדים ומומחים לחיסונים ואפידימיולוגיה, נערך דיון ארוך. 

בסיומו של הדיון, החליטו אנשי המקצוע במשרד להמליץ על חיסון בהקדם לקבוצות סיכון, ביניהם מתבגרים עם סיכון רפואי (מחלות נשימה, סכרת, סרטן והשמנת יתר) שעלולים לפתח מחלה קשה בעקבות הנגיף, מתבגרים המתגוררים עם בני משפחה שנמצאים בקבוצת סיכון וכן גם למשפחות שצפויות לטוס לחו"ל. מעבר לקבוצות הסיכון, ניתן יהיה לחסן את כל מי שירצה. 

משרד הבריאות בסרטון הסבר, כיצד להכין מסכה ביתית