בשבוע הבא יוסרו כל הגבלות הקורונה: "אם תהיה התפרצות נחזור אחורה"

שר הבריאות הודיע כי נוכח התחלואה הנמוכה על אף פתיחת המשק ומערכת החינוך - יבוטלו כלל הגבלות הקורונה, כולל התו הירוק והתו הסגול. בשבועיים הקרובים יתנהלו דיונים בנוגע לחובת עטיית מסכות בחללים סגורים. "החזרה לשגרה היא עם 'כוכבית'"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/05/21 19:38 יב בסיון התשפא

בשבוע הבא יוסרו כל הגבלות הקורונה: "אם תהיה התפרצות נחזור אחורה"
שדירות ממילא בתקופת הקורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נוכח התחלואה הנמוכה והיציבה שנמשכת מזה זמן רב, על אף פתיחה רחבה מאוד של המשק ומערכת החינוך, שר הבריאות יולי אדלשטיין, הודיע הערב (א') כי לא יבקש להאריך את המגבלות שיפקעו ביום שלישי הבא, 1.6.21. המשמעות היא שהחל מאותו יום יבוטל הצורך בתו ירוק ויבוטלו מגבלות התו הסגול.

בשבועיים הקרובים אנשי המקצוע יקיימו דיונים בנוגע לחובת עטיית מסכות בחללים סגורים, כולל בתי הכנסת. עד להחלטה אחרת תימשך חובה זו. בנוסף, המגבלות על הכניסה והיציאה לישראל יישארו כמו שהן ובמידת הצורך אף יוחמרו. החלטת השר אדלשטיין נעשתה לאחר התייעצות עם בכירי משרד הבריאות.

"ישראל חוזרת לשגרה!", אמר שר הבריאות. "לפני פחות מחצי שנה התחלנו את מבצע החיסונים. בזכות העבודה המצוינת של אנשי מערכת הבריאות - קופות החולים, בתי החולים, מד"א, מגן ישראל ועובדי משרד הבריאות - ובזכות ההתגייסות המדהימה של אזרחי ישראל, ביצענו את מבצע החיסונים הטוב בעולם. מזה זמן רב אנחנו קוצרים את פירות החיסונים עם תחלואה נמוכה".

לצד זה כתב אדלשטיין, "משרד הבריאות גיבש לאורך הדרך מתווים לפתיחה מדורגת וזהירה של המשק, שאפשרו שמירה על נתוני תחלואה נמוכים לאורך זמן. כעת לשמחתי ניתן מבחינה בריאותית לבטל את הצורך בתו ירוק ואת מגבלות התו הסגול. המשק ואזרחי ישראל יקבלו אוויר נוסף לנשימה".

"עם זאת, החזרה לשגרה היא עם 'כוכבית': משרד הבריאות פועל להמשיך את המצב הירוק בשטחי מדינת ישראל וימשיך לעקוב בצורה רחבה יותר כדי למנוע התפרצות. כמובן שאם תהיה התפרצות נאלץ לחזור אחורה".
 
בסיום דבריו קרא השר אדלשטיין לישראלים שלא לצאת למדינות עם תחלואה גבוהה ולעקוב אחרי אזהרות המסע של משרד הבריאות. "גם במדינות שניתן לטוס אליהן – חשוב להקפיד על ריחוקים חברתיים. עם החזרה לישראל – מוטלת החובה להקפיד הקפדה יתירה על ההנחיות. היוותרות מצב תחלואה נמוך תלויה בנו".


(המתחסן ה-5 מיליון)