6 טעויות קבועות שאתם עושים עם כרטיסי האשראי שלכם

נדיר למצוא אדם בימינו ללא כרטיס אשראי. כולנו מגהצים, מקריאים מספרים לנציגה ומזמינים באינטרנט. פעם בחודש אנחנו מציצים בחיוב בפיזור נפש, מבטיחים לחסוך ושוכחים מכל העניין. אז כדי שנצליח להיות צרכנים נבונים יותר, הנה הטיפים שיעזרו לכם לעקוב אחרי הכרטיס החמקמק

חדשות כיפה מורן אברהם 07/09/23 12:52 כא באלול התשפג

6 טעויות קבועות שאתם עושים עם כרטיסי האשראי שלכם
כרטיס אשראי | , צילום: shutterstock

1. רוצים להוציא פחות? תדאגו שפרטי האשראי שלכם לא יהיה שמורים באונליין. כך תצטרכו בכל פעם לקום להביא את הארנק, להוציא את האשראי, להעתיק את המספרים, ועד אז כבר תאבדו את החשק לבזבז. אגב,שיטה מצויינת לקבלת הנחה ברכישה אינטרנטית היא למלא את העגלה הוירטואלית ואז לנטוש אותה. רוב הסיכויים שיום אחרי תקבלו הודעה שמבטיחה לכם הנחה כדי לעודד אתכם לקנות, מניסיון.

2. לפני שאתם מגהצים, תבדקו בבקשה את תקנון החברה לביטלי עסקאות ולהחזר מוצרים. אם מדובר בסכומים גבוהים ודאו שזה עומד בדרישות החוק. למקרה, לא עלינו, שתצטרכו.

כרטיסי אשראי, אילוסטרציה

כרטיסי אשראי, אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

3. תתחילו להתרגל לבצע בקרה אחרי האשראי שלכם לפחות פעם בשבוע או במקסימום אחת לחודש.
למה זה חשוב? כי לפי חוק כרטיסי אשראי יש לכם/ן אחריות לעבור על החיובים שלכם ולהתריע לחברת האשראי אם נעשה חיוב שהוא לא שלכם, ויש זמן מוגבל לעשות את זה. החיוב יכול להיות חידוש אוטומטי לאפליקציה שנרשמתם אליהם לפני שנה ושכחתם לבטל, וזו יכולה להיות עסקה שלא קיבלתם בה את התמורה והיא ממשיכה לרדת. אפשר גם לפעול מול המועצה לצרכנות, אמון הציבור ומשרד התקשורת אם פוגעים בזכויות שלכם/ן.

אין סיבה לשלם דמי כרטיס אשראי

4. כך תנהגו גם במקרה של גניבת הכרטיס חס וחלילה. איך נמנעים מזה? נרשמים לקבלת התראה בסמס על כל חיוב, מודאים שהנייד שלכם/ן מעודכן בחברת האשראי ולא מתעלמים מסמסים שנשלחים אליכם במקרה של פעילות חשודה בחשבון.

5. אין סיבה לשלם היום דמי כרטיס. הבנק יכול לתת לכם פטור מדמי כרטיס אחת לשנה בלי שום סיבה או בכפוף לשימושים שלכם בכרטיס, חברת כרטיסי האשראי יכולה לוותר לכם על דמי הכרטיס רק כי אתם נחמדים וכל מה שאתם צריכים לעשות זה לשים תזכורת אחת לשנה להוריד את הסכום. אגב, בכל מה שקשור לשימוש בחו"ל- יש חברות שנותנות עמלות נמוכות, שווה לנסות.

6. יש היום הרבה אפליקציות להשוואת מחירים ושנותנות קופונים כמו Pricez פרייסז, אפליקצית FID להטבות, אפשר אפילו להקליד בגוגל קופון ולראות מה עולה. רק אל תשלמו לי מחיר מלא בבקשה.

מוֹרָן תְּסַדֵּר,עצמאית שאוהבת לעזור ללקוחות פרטיים ועסקיים עם סידורים, בירוקרטיות, ניירת וטופסולוגיה. 052-4244298 morenabraham@gmail.com