הראשונה בעולם חברת פודטק ישראלית דיווחה על פריצת דרך עולמית והמנייה נוסקת

חברת "ביו דבש" השלימה בהצלחה ייצור דבש מתורבת המכיל חלבון מזון מלכות מתורבת ולו תכונות אנטי בקטריאליות טובות באופן משמעותי בהשוואה לדבש המסחרי והיא היחידה בעולם לעשות זאת. המנייה עלתה ב-12% מאז הדיווח

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/05/22 10:01 כד באייר התשפב

חברת פודטק ישראלית דיווחה על פריצת דרך עולמית והמנייה נוסקת
דבוראי, אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat/FLASH90

היסטוריה כחול לבן: מנייתה של חברת ביו דבש הישראלית, שמפתחת תהליך תעשייתי לייצור דבש מתורבת, זינקה ב-12% מאז הודיעה היום (ד') לבורסה לניירות ערך כי הצליחה לייצר דבש מתורבת בו שילבה בהצלחה חלבון מזון מלכות מתורבת באמצעות מתקן הייצור שהקימה במעבדותיה. ביו דבש היא החברה הראשונה בעולם לייצר דבש כזה.

כמו כן, הודיעה חברת הפודטק הישראלית כי ניסוי נוסף שהושלם בהצלחה הוכיח כי שילוב של חלבון מזון מלכות מתורבת בדבש מתורבת הוביל לפעילות אנטי בקטריאלית גבוהה יותר באופן משמעותי בהשוואה לדבש טבעי מסחרי מסוג דומה ובהשוואה לדבש מתורבת ללא חלבון מזון מלכות. 

ההצלחה בניסוי מוכיחה שהחברה יכולה לייצר חלבון מזון מלכות מתורבת באופן עקבי ויעיל ולשלבו בדבש המתורבת באופן המשמר את הפעילות האנטי בקטריאלית של החלבון ואף משפר את הפעילות האנטי בקטריאלית של הדבש המתורבת.

פריצת הדרך של ביו דבש מהווה אבן דרך משמעותית בקנה מידה עולמי ומקדמת את החברה לעבר המטרה של פיתוח דבש מתורבת איכותי בעל תכונות משופרות גם בהשוואה לדבש טבעי. בחברה מציינים כי שיפור תכונת האנטי בקטריאליות עשויה לשפר את חיי המדף של המוצר וכן לאפשר בעתיד שלל שימושים יעילים בדבש המתורבת בתעשיית הפארמה והקוסמטיקה.