פרסום ראשון "זה מקור הברכה": ענקית הקנאביס הישראלית קיבלה אישור שמיטה

"כחברה יהודית אנחנו לא עושים צעדים שנוגדים את ההלכה ואת הרוח של היהדות": כך מדגישים בחברת שיח מדיקל גרופ לאחר שקיבלו אישור שמיטה בפעם השנייה מאז הקמתה ומסבירים את המהלך הלא שגרתי בתחום הקנאביס

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/22 08:18 כז בניסן התשפב

"זה מקור הברכה": ענקית הקנאביס הישראלית קיבלה אישור שמיטה
שי אברהם שריד, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות בשיח, צילום: שיח מדיקל גרופ

חברת שיח מדיקל גרופ עשתה אמש (ד') היסטוריה כשהפכה לחברת הקנאביס הראשונה והיחידה בישראל עם אישור שמיטה לגבי גידול קנאביס רפואי וכן תעודת כשרות למוצריה, כך על פי דיווחה לבורסה לניירות ערך.

האישור מדגיש כי התוצרת שחברת "שיח" גידלה בארץ ושיווקה עד ימים אלו, הן מטעם החברה והן מטעם חברות שיווק אחרות, היא תוצר של יבול שישית ונשתל לפני ראש השנה תשפ"ב. בימים הקרובים יתחילו להגיע לבתי המרקחת אצוות שמקורן בגידולים שנשתלו במהלך שנת השמיטה הנוכחית.

העבודות בחממות החברה

העבודות בחממות החברה צילום: שיח מדיקל גרופ

הרב יוסף אפרתי שעומד בראש גוף הכשרות שנתן את אישור השמיטה, בדק את צורת הגידול בחווה, ומה ההתאמה של הצורה הזו להגדרות הנדרשות מגידול בהיתר בשנת השמיטה. לדוגמה – גידול בחממה - "תחת גג", גידול מנותק מהקרקע, שתילה של הצמח תחת גג מלא, לא חממה, דברים הקשורים להשקייה וטיפול בצמח ובייחורים ועוד.

גוף הכשרות נתן לחווה סדרת הוראות ושינויים שנדרשים כדי לעמוד בדרישות הכשרות, בחן את ההתאמות שנעשו ומבצע ביקורות תקופתיות לראות שכל כללי הגידול לפי הוראות ההלכה היהודית נשמרים.

"בעלי החברה רצה לעבוד בארץ ישראל כמו שהקב"ה התכוון"

בחברת הקנאביס הישראלית שהוקמה על ידי משפחת שריד, דור שלישי של חקלאים, אשר נחשפו דרך מחלת אביהם להשפעות החיובית של צמח הקנאביס על מגוון מחלות, מספרים כי החברה מוגדרת כיהודית, שומרת שבת, וזו כבר הפעם השנייה שהחברה שומרת שמיטה, כאשר גם בשנת השמיטה הקודמת, לפני 7 שנים נהגו כך.

"כחברה יהודית החברה לא עושה צעדים שנוגדים את ההלכה היהודית ואת הרוח של היהדות", אומרים בחברה לחדשות כיפה, "ברור להנהלת החברה שמקור הברכה הוא שמירה על השבת ועל כל כללי ההלכה היהודית".

שתילי הקנאביס של שיח מדיקל גרופ

שתילי הקנאביס של שיח מדיקל גרופ צילום: שיח מדיקל גרופ

בשיח מדיקל גרופ מספרים כי עלתה דרישה מהשטח עוד בשנת השמיטה הקודמת מהרבה לקוחות, שחלקם לא מצהירים על עצמם כדתיים, אך ישנם דברים הלכתיים שחשובים להם. "בפועל, הרצון היה של בעלי החברה לעשות את רצון ה' ולעבוד בארץ ישראל כמו שהקב"ה התכוון".

בהודעתה לבורסה, מדגישה החברה כי להערכתה, "קבלת אישור השמיטה ותעודת הכשרות למוצרי החברה, כחלק ממיקוד פעילותה בשוק הישראלי, עשויה לחשוף ולהנגיש את מוצרי החברה לקהלי יעד חדשים, בדגש על השוק המסורתי-חרדי. תעודת הכשרות ואישור השמיטה יאפשרו לקהל הדתי להשתמש במוצרי החברה גם אם גודלו במהלך שנת שמיטה, וכי מתן אישורים אלה עשוי ולהשפיע לחיוב על תוצאותיה הכספיות בשנים הקרובות. יתר על כן, למיטב ידיעת החברה, חברה אשר לא עמדה בכללי השמיטה החל מתחילת השנה העברית הנוכחית, לא תוכל לקבל אישור שמיטה, ובהתאם מעריכה כי קיים לה יתרון בהקשר זה".