מפתיע: זאת העיר בה יוקם סניף חדש של איקאה

אחרי שישה סניפים ברחבי ישראל, אשדוד צפויה ליהנות מפתיחה של סניף חדש ורחב בגודל של 30 דונם שיוקם דרומית לעיר. מי שעומד מאחורי העסקה הוא צחי אבו, מבעלי חברת ארי נדל"ן שמחזיק במתחם כולו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/04/22 13:11 ד בניסן התשפב

מפתיע: זאת העיר בה יוקם סניף חדש של איקאה
סניף איקאה, בקרוב באשדוד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשורה לעיר אשדוד: ענקית הריהוט השוודית "איקאה", עתידה לפתוח בעוד כשנתיים סניף ראשון בעיר, ושביעי במספר בישראל, זאת אחרי שחברת "ארי נדל"ן (ארנה גרופ)" הודיעה היום (ג') לבורסה כי 30 דונם מתוך מתחם של 110 דונם באיזור הכניסה הדרומית לאשדוד ישמש כחנות החברה הפופולרית.

מי שעומד מאחורי העסקה הוא צחי אבו, מבעלי ארי נדל"ן שמחזיק במתחם כולו, כאשר על פי התכנון, במקום עתיד לקום מתחם גדול ואטרקטיבי שימשוך אליו קהל גדול של אנשים מאזור הדרום והמרכז מידי יום.

כאמור, לחברת הריהוט השוודי יש כבר שישה סניפים בארץ: בראשון לציון, באר שבע, קריית אתא, נתניה ואשתאול ועוד סניף אחד למכירת מטבחים בנמל תל אביב, ועם הסניף השביעי באשדוד, נראה כי איקאה נמצאת בכל אזור בארץ. 

לפי הדיווח לבורסה, אתמול נחתם מזכר הבנות לא מחייב ולפיו המוכרים ימכרו לתאגידים מקבוצת JTLV ומקבוצת פישר-ברונפמן, שמחזיקה בין היתר באיקאה ישראל, בחלקים שווים, מחצית מהחזקותיהן במחזיקי אשדוד לרוכשות, בתמורה לסכום כולל של 226 מיליון שקל. מחיר העסקה מתבסס על קיומו של הסכם חכירה מהוון למתחם, על בסיס הזכויות הקיימות לפי התוכניות המאושרות והיעדר חובות היטל השבחה בגין התוכניות המאושרת למתחם.

כן הסכימו המוכרים להעמיד לקבוצת פישר-ברונפמן הלוואת מוכר בגובה של עד מחצית מחלקה של קבוצת ברונפמן-פישר בתמורה, אשר תיפרע עם קבלת טופס 4 לחנות איקאה. הצדדים ינהלו משא ומתן לצורך חתימת הסכם מחייב בתוך 120 ימים.

לפי הערכה ראשונית בלבד, בכפוף לחתימת הסכם מחייב ולהשלמת העסקה, ייווצר לאס.אל.אס בגין מכירת החזקותיה רווח הון, לפני מס, של כ-60 עד 70 מיליון שקלים. בהנחה שהערכת השווי למתחם תשקף את מחיר העסקה, צפויה אס.אל.אס לרשום רווח נוסף לפני מס של סכום דומה כתוצאה מעליית ערך בגין יתרת החזקותיה במחזיקי אשדוד.