אכזבה לשטראוס: הממונה על התחרות מתנגדת למיזוג עם משק ויילר

במסגרת המיזוג המתוכנן, ביקשה שטראוס לרכוש את השליטה בויילר. בחינת המיזוג על ידי הממונה מיכל כהן, העלתה חששות לפגיעה בתחרות בענפי הטופו והמשקאות הצמחיים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/02/22 17:17 כב באדר א'

אכזבה לשטראוס: הממונה על התחרות מתנגדת למיזוג עם משק ויילר
שטראוס. מכה קשה לחברה, צילום: Michael Giladi/Flash90

הממונה על התחרות, מיכל כהן, הודיעה היום (ד') לחברות שטראוס גרופ בע"מ ומשק ויילר בע"מ כי היא מתנגדת למיזוג ביניהן, זאת בעקבות בחינת ההליך שהעלתה חששות תחרותיים בענפי הטופו והמשקאות הצמחיים. 

ויילר היא חברה פרטית העוסקת בייצור מוצרי טופו טרי וכן בפיתוח, יצור ושיווק של משקאות ומוצרי מזון צמחיים (plant based). ויילר מוכרת מוצרי טופו תחת המותג "משק ויילר", המופצים לרשתות על ידי שטראוס. בנוסף מייצרת ויילר מוצרי טופו עבור מותגים פרטיים של מספר גופים. 

שטראוס היא חברה ציבורית העוסקת בייצור, שיווק, מכירה והפצה של מגוון רחב של מוצרי מזון מצוננים ויבשים מסוגים שונים ובכלל זאת חלב ומוצריו, משקאות צמחיים (תחליפי חלב), סלטים ומטבלים, חטיפים מתוקים ומלוחים, קפה ועוד. כאמור, בין היתר, מפיצה שטראוס גם את מוצרי "משק ויילר". 

במסגרת המיזוג ביקשה שטראוס לרכוש את השליטה בויילר. בחינת המיזוג העלתה חששות תחרותיים בענפי הטופו והמשקאות הצמחיים. 

בדיקת הרשות העלתה, בין היתר, שויילר היא יצרנית הטופו הגדולה והמשמעותית בישראל וכי ההיתכנות לכניסתם של מתחרים נוספים פרט לצדדים למיזוג המוצע, היא נמוכה. בהתאם,  אם יאושר המיזוג – קיימים חששות לפגיעה משמעותית לתחרות בענף זה, אשר עלולה, בין היתר, להוביל לעליית מחירים ולצמצום מגוון האפשרויות המוצע לצרכנים. 

עוד התעוררו חששות שמא המיזוג ימנע מויילר לפעול באופן עצמאי בתחום המשקאות הצמחיים המצוננים – תחום אשר שטראוס צפויה להיכנס אליו בעתיד הקרוב וכיום נשלט על ידי תנובה. נימוקי ההחלטה יפורסמו על ידי הממונה בהמשך.