בחשד לקרטל: רשות התחרות פשטה על משרדי שופרסל ושטראוס

החברות הודיעו לבורסה לניירות ערך על פשיטת רשות התחרות וחקירת הבכירים, בהם מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן. בעקבות הפשיטה, המסחר במניות שופרסל הופסק. החשד: פגיעה בחוק התחרות הכלכלית וקרטל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/11/21 15:52 ה בכסלו התשפב

בחשד לקרטל: רשות התחרות פשטה על משרדי שופרסל ושטראוס
שופרסל, צילום: פלאש 90, אבי דישי

חברות שטראוס ושופרסל הודיעו הבוקר (ג') לבורסה כי נציגי רשות התחרות פשטו על משרדי החברות, אספו מסמכים וחקרו בכירים בחברה. משטראוס נמסר כי החשד הוא לעבירות על חוק התחרות הכלכלית ובשופרסל טוענים כי מדובר בהסדר כובל - קרטל.

הסיפור התחיל הבוקר, כאשר בחברת שטראוס הודיעו לבורסה כי נציגי רשות התחרות ערכו חיפוש ואיסוף חומרים במשרדי החברה, בחשד לעבירות על חוק התחרות הכלכלית, וכן נחקרו עובדים בחברה ובהם נושאי משרה בכירים. 

מטעם שופרסל נמסר כי "הבוקר ביצעו חוקרים מטעם רשות התחרות חיפוש במשרדי החברה ונטלו מסמכים וציוד מחשובי, ומנכ"ל החברה איציק אברכהן, נחקר במשרדי רשות התחרות. בצו החיפוש שהומצא לחברה צויין כי החיפוש הינו בחשד להסדר כובל", אמרו בשופרסל אך טענו כי, "נכון למועד הדוח אין בידי החברה מידע נוסף אודות מהות החקירה ונסיבותיה". בעקבות זאת, הופסק המסחר במניות החברה. 

מרשות התחרות נמסר כי היא פתחה בחקירה ובודקת חשד להפרת חוק התחרות על ידי מספר ספקים ורשתות בעקבות אירועים שאירעו לאחרונה. "מאחר והחקירה בראשיתה לא ניתן למסור פרטים נוספים בשלב זה", אמרו.

ההודעה על הפסקה במסחר מניות שופרסל,

ההודעה על הפסקה במסחר מניות שופרסל, צילום: הבורסה לניירות ערך