חברת דירוג האשראי S&P אופטימית: הכלכלה הישראלית התאוששה בצורה מהירה

אחרי חברת פיץ', עוד חברת דירוג אשראי פרסמה דו"ח מעודד על כלכלת ישראל ושיבחה את פרוייקט החיסונים שמנע הטלת סגר נוסף. "עדות נוספת לאיתנותו של המשק הישראלי", בירך שר האוצר ליברמן

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/11/21 21:10 יב בכסלו התשפב

חברת דירוג האשראי S&P אופטימית: הכלכלה הישראלית התאוששה בצורה מהירה
ליברמן, יכול להיות מרוצה, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P פרסמה היום (ג') דו"ח חצי שנתי על כלכלת ישראל ובו היא מציינת את המאפיינים העיקריים בדירוג האשראי, ביניהם כלכלה מגוונת ואיתנה, חשבונות חיצוניים חזקים, מבנה חוב מיטבי לצד סיכונים גיאופוליטיים מוגברים. במאי האחרון אישרה החברה את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה הגבוהה של AA- עם תחזית יציבה.

חברת הדירוג מציינת כי כלכלת ישראל התאוששה בצורה מהירה לאחר המשבר, כשהתחזית לצמיחת הכלכלה בשנת 2021 עומדת על 6.5%, בזכות סקטור היי-טק חזק והפקת הגז הטבעי. החברה מציינת לחיוב את פרויקט החיסונים והיותו מהיר ויעיל, דבר שאפשר לממשלה להימנע מהטלת סגר למרות העלייה בתחלואה.

עוד נכתב בדו"ח כי הנתונים הפיסקליים טובים מהצפוי, כך שהגירעון לשנת 2021 צפוי לעמוד על 5.5% מהתוצר, ושיעור החוב לתוצר נטו (בניכוי פיקדונות נזילים) צפוי לעמוד על 68.4%. החברה צופה שהיציבות הפיסקלית תימשך, ומציינת בהקשר זה את הגישה המצוינת לשוקי ההון המקומיים והבינלאומיים הכוללת הנפקות איגרות החוב שבוצעו לטווחים של 30 עד 100 שנה, כמו גם את התמיכה של בנק ישראל בממשלה והיותו מוסד אמין ביותר, בעל ניסיון רב שנים של עצמאות מוניטרית.

בהודעה נכתב כי אחת מהמגבלות על דירוג האשראי היא הסיכונים הביטחוניים והגיאופוליטיים, אך יחד עם זאת מצוינים לחיוב הסכמי אברהם שנחתמו עם שורת מדינות במזרח התיכון.

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר כי, "ההודעה של חברת הדירוג S&P, שמתווספת לזו של חברת FITCH, היא עדות נוספת לאיתנותו של המשק הישראלי שהתמודד בהצלחה עם משבר הקורונה ולחשיבות של העברת תקציב המדינה ושורת הרפורמות שיתמכו בהמשך הצמיחה של הכלכלה הישראלית".

"השמירה על הדירוג הגבוה של AA- בחברת  S&P  לאורך כל תקופת משבר הקורונה, חרף הוצאות הממשלה הגבוהות מאוד, נובעת, בין היתר, מהנגישות הגבוהה לשווקים ומיכולת המימון של מדינת ישראל, בארץ ובחו״ל, גם בתרחישי גירעון קיצוניים", אמר החשב הכללי, יהלי רוטנברג והוסיף כי, "כעת, חברת הדירוג מציינת לחיוב את קצב ההתאוששות המהיר של המשק והירידה בגירעון הנובעת בעיקר מצד ההכנסות, עם הגידול בוודאות שהביא איתו אישור התקציב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן