זה היה מהיר: וולט נמכרת ב-8.1 מיליארד דולר לחברה משלוחים אמריקאית

כדי להגיע לשוק האירופאי, חברת המשלוחים האמריקאית תשלים במהלך השנה הקרובה את רכישת החברה הפינית בסכום עתק. בעקבות ההודעה זינקו מניות החברה ב-15% בוול סטריט

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/11/21 10:52 ו בכסלו התשפב

זה היה מהיר: וולט נמכרת ב-8.1 מיליארד דולר לחברה משלוחים אמריקאית
דורדאש, בולעת את וולט, צילום: shutterstock

ענקית המשלוחים האמריקאית דורדאש (DoorDash) הודיעה אמש (ג') על רכישתה הצפויה של חברת המשלוחים הפינית וולט בעסקה בשווי 8.09 מיליארד דולר, זאת בעקבות כוונתה להרחיב את פעילותה גם לשוק האירופאי.

העסקה צפויה להיסגר סופית לקראת המחצית השנייה של 2022, בכפוף לאישור רגולטורי, כאשר וולט צפויה לשמור על שמה תחת ענקית המשלוחים, ומנכ"ל החברה, מיקי קוסי צפוי להתמנות לראש החטיבה הבינלאומית בדורדאש. 

חברת המשלוחים האמריקאית נוסדה ב-2013 ומתמקדת בדומה לוולט במשלוחים מהעסק לבית הלקוח. היא פועלת בכ-7,000 ערים רק בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה ויפן, וזאת הסיבה שבישראל לא מכירים אותה.

"וולט ודורדאש חולקות חזון לבניית פלטפורמה עולמית למסחר מקומי המעצימה את הקהילות בהן אנו פועלים", אמר טוני שו, מייסד ומנכ"ל דורדאש והוסיף כי "תחת הנהגתו של מיקי קוסי, וולט בנתה תרבות של אופטימיות וקפדנות תפעולית התואמת לדרכנו. על ידי איחוד כוחות, אנו מאמינים שנוכל להאיץ את פיתוח המוצר שלנו, להתמקד יותר בכל אחד מהשווקים שלנו, ולשפר את הערך שאנו מספקים לצרכנים, לסוחרים ולשליחים ברחבי העולם".

"דורדאש בנתה עסק מדהים באחד מהשווקים המשמעותיים ביותר בעולם, בזמן שאנחנו הגענו ממדינת קטנה והיינו צריכים להשתלב בשלב מוקדם מאוד", החמיא מיקי קוסי, מנכ"ל ומייסד וולט לשותפיו החדשים והודה כי, "אנחנו נרגשים מאוד לאחד כוחות עם טוני וצוות דורדאש כדי לבנות משהו אפילו יותר גדול ביחד".

מתמזגים, וולט ודורדאש

מתמזגים, וולט ודורדאש צילום: יח"צ

בעקבות ההכרזה, מניותיה של החברה האמריקאית זינו תוך זמן קצר ב-15% במסחר המאוחר בוול סטריט, זאת בהשוואה לכך שמאז הונפקה בסוף 2020 חוותה עלייה בשיעור של כעשרה אחוזים בלבד. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן