האם יש דבר כזה השקעה בטוחה?

עולם ההשקעות מלא בהצלחות, סיכונים, עליות וירידות ולפעמים גם נפילות כואבות. נשאלת השאלה: האם ניתן להשקיע ועדיין להימנע מסיכונים גדולים, או במילים אחרות - האם יש דבר כזה השקעה בטוחה?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 14/03/22 13:29 יא באדר ב'

האם יש דבר כזה השקעה בטוחה?
השקעה בטוחה?, צילום: pixabay

תשואה בעבור סיכון

בעולם אוטופי, כולנו היינו מחפשים תשואה גבוהה בסיכון אפסי. עם זאת, תרגומה של המילה "אוטופיה" בשפה היוונית הוא "שום-מקום". מובן כי בצידה של תשואה גבוהה ניצב סיכון גבוה. מובן כי לאור העובדה שכל השקעה במסגרת ניהול תיקי השקעות, מטרתה להוביל לתשואה, הרי שאין כזה דבר סיכון אפס בהשקעות. כלומר, אין השקעה בטוחה במאה אחוז. אף על פי כן, בהחלט ישנן השקעות שהן בטוחות יותר מאחרות, ולאו דווקא כרוכות בצמצום משמעותי של התשואה הפוטנציאלית.

לשמור את המזומן?

תפיסה אשר מנחה את הלך מחשבתם של רבים היא, ששמירת הכסף כמזומן היא פתרון לאי היציבות של שוק המניות. בהתאם לחשיבה זו, שמירה על הכסף בחשבון חיסכון בסיסי או בחשבון עו"ש רגיל תבטיח שהוא לא יצלול במקרה שהבורסה תתמוטט. בנוסף, ישנה גישה תמידית לכסף זמין. כמו כן, בתוכניות חיסכון הכסף צובר ריבית מסוימת, גם אם בתנאי השוק הנוכחיים מדובר בריבית אפסית. מן הצד השני, בשוק אינפלציוני, קיים אפילו פוטנציאל להפסד כסף. החיסרון המשמעותי ביותר של שמירת הכספים כמזומן היא אובדן היכולת להשיג תשואה לכסף ולצבור עושר שישרת את המטרות העתידיות שלכם.

בניית תיק השקעות מאוזן ומפוזר

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להקטנת הסיכון היא בניית תיק השקעות מאוזן ומפוזר. למעשה, עצם פיזור ההשקעות תורם להפיכת התיק למאוזן. ברור לכל כי היעד המבוקש על ידי כל משקיע הוא לשמור על סיכון נמוך יחסית מבלי לוותר על תשואה. פיזור השקעות תורם להשגת היעד הזה. בתיק מגוון כזה ניתן יהיה לשמור על איזון ונטרול סיכונים גם בתקופות של תנודות בשוק. פיזור ההשקעות יוצר תיק מאוזן ואיכותי, בעוד אי פיזור עשוי לפגוע באיכות התיק.

מניות דיבידנד

מניות דיבידנד זהו שם כולל למניות של חברות אשר נוהגות לשלם דיבידנד, כלומר מחלקות לבעלי המניות חלק מהרווחים באופן תקופתי. במילים אחרות, בעלי המניות ממשיכים להחזיק באותו נתח מהחברה, אך מקבלים אחת לתקופה תשלום מהחברה לחשבונם. מניות דיבידנד משמשות בדרך כלל את מי שמחפש הכנסה שוטפת ללא הגדלת הסיכון ומבלי להיות חשוף לתנודות השוק. עם זאת, בהתאם לתנאי ההשקעה, גם הפעילות העסקית של חברות אלו עשויה להיפגע ולגרום לצמצום הדיבידנד. מנגד, הן לא בהכרח ישלמו דיבידנד גדול יותר אם הפעילות העסקית תשתפר.

זהב

מאז ומעולם השקעה בזהב נחשבה להשקעה האולטימטיבית עבור מי שמחפשים מקלט בטוח. מחקרים מראים כי הזהב נותר יציב בטווח הארוך, ואף צמח, וזאת כטבעם של כל המשאבים המתכלים בעולם. אחד היתרונות המשמעותיים של זהב הוא העובדה שהוא עשוי לשמש לגידור מפני אינפלציה – עליית מחירים במשק מכיוון שאינו מוצר צריכה שוטף. ככזה, לעתים קרובות זוהי השקעה עבור מי שמבקשים לגוון את תיק ההשקעות שלהם בנכסים שאינם מושפעים ישירות מתנודות בשוק ההון. עם זאת, יש לזכור שגם השקעה בזהב אינה נטולת סיכון, מכיוון שמחיר של נכס מוחשי כמו זהב עשוי להיות תנודתי בחלק מהתקופות.

נדל"ן

גם מקרקעין הוא משאב שרק הולך ומצטמצם, ומכאן שערכו בדרך כלל עולה. השקעה בנדל"ן נחשבת להשקעה יחסית בטוחה. בנוסף, השקעה בנדל"ן מניבה תשואה חודשית קבועה, אשר באה לידי ביטוי בדמי השכירות החודשיים אותם תקבלו על השקעתכם. יש לקחת בחשבון כי השקעה בנדל"ן היא השקעה בסכומים גדולים, ולעיתים קרובות מצריכה הלוואת משכנתא. כמו כן, מדובר בהשקעה מאוד לא נזילה.

לסיכום, השקעה של הכספים שחסכתם היא בהחלט ההחלטה הנכונה עבור מי שמבקש להשיא את רווחיו ולהגדיל את עושרו. למעשה, ללא השקעה של הכספים, ישנו קושי רב להשיג יעדים ארוכי טווח. כמובן, מעטים האנשים אשר מסוגלים לעמוד בהפסדים גדולים או שאינם מעוניינים להימנע מכך במידת האפשר. כמובן, בעולם שאינו אוטופי כעולמנו, זה בלתי אפשרי. יחד עם זאת, השקעה במכשירי ההשקעה שתוארו לעיל בהחלט עשויה לצמצם את מידת הסיכון, בד בבד עם השאת רווחיכם.